Totte lille Totte lille skrev:
Jag gillar din stil
Gillar din med..! 👍😊

No need for words…. 😜‼️

Skyddad uteplats med utemöbler täckta av snö, text overlay meddelar "Överdrag till utemöblerna".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
ÄNTLIGEN kom mina nya vardagsglas ”hem” 👍 de är beställda på Amazon, men fraktas av säljaren.. och denne använde DHL.. so far so good..

Sen damp det ner/in i Sverige och ”försvann” 🤔😳 inga uppdateringar alls efter det kommit till transportören i Sverige.. (och det var den 12:e) .. det tog 1-2 dagar och ta sig till Sverige.. och hm 10 dagar ifrån Malmö till mig i Skåne… hehe.. nä.. så lätt var det inte - de bytte transportbolag i Svetige..(?) vet inte varför.. men när jag började oroa mig.. o leta.. så hamnade jag tillslut på PostNord .. och de hade mitt paket.. och hade lämnat det på utlämningsställe (fanns inte med i deras app dock..)

Det aviserades enbart via post..‼️

Höll på att missa mitt paket.. grr.. MEN nu är det uthämtat och hemma!

Supernöjd 😍 de var precis som jag föreställt mig.. rejäla, färgglada och trevliga rent allmänt!

Flera färgglada vardagsglas står på ett bord med texten "Mina nya vardagsglas har anlänt!" över bilden.
Skapa konto

Flera färgglada och mönstrade glas står uppradade på ett köksbord i ett soligt rum med växter och inredningsdetaljer i bakgrunden.
Skapa konto

Sex färgglada kristallglas på ett bord, i olika nyanser av blått, grönt och rosa, med en dekorativ, slipad design.
Skapa konto

En person håller ett färgglatt, mönstrat vinglas mot en träyta med fler glas i bakgrunden.
Skapa konto

En hand håller ett blått, facetterat vinglas i glas med färgglada glas i bakgrunden.
Skapa konto

En hand håller i ett turkost kristallglas med detaljerade mönster, står på ett träbord. Bakgrunden har ett rosa glas.
Skapa konto

😍

• Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Ibland blir man lite förvånad över vissa prissättningar.. eg förstår man att saker kostar (tid, material osv) - men man blir ändå förvånad över att just "den" saken kostar.. när vissa andra (som man då kanske tyckte borde ha varit dyrare..) inte alls kostar så mycket..

Idag stötte jag på en sådan sak (eller ja två)!
Då jag målat en del (inte huset..) så har "annonsörerna" snappat upp det och jag har fått lite riktad reklam.. och då fick jag denna från Temu (screenprint från deras webbsida)

Förvaringsställ för konstdukar med hjul, trästänger för att hålla dukar. Priset är 575,12 kr, med betyg 160 stjärnor.

Kvinna står bredvid ett konstnärstryckställ med flera målningar, placerat i ett rum med konstverk på väggarna.

De var tjusiga och verkade praktiska.. men kändes på något vis "väldigt dyra" 🤔😳 (för att komma från Temu)..

Jag har köpt rundstav och hjul tidigare.. vet vad de kostar.. och arbetstiden borde inte vara överdrivet lång..

Nä.. kändes inte riktigt prisvärt faktiskt - så jag la in en beställning på mitt lokala snickeri istället 😜 dvs.. här hemma haha

• Gilla
  • Haha
  • Wow
sinuslinus och 6 till
  • Laddar…
Gillar att bli postitivt överraskad när det shoppas :)

Köpte lite virke hos Beijers häromdagen - och jag visste att det var snäppet dyrare per meter att välja Bejiers brädor vs Byggmax .. men vi tyckte det var okej ändå, då vi slapp åka några mil extra för att köpa/hämta (plus att vi fick betydligt "finare" brädor förra gången vi handlade på Beijers vs när vi köpte på Byggmax sist)

Men döm av min förvåning när personen i kassan sa att det blev mindre att betala än det skulle ha blivit på Byggmax 😳👍

Vi fick tydligen "procent" för vi hade konto där! (who knew)

Så nu är jag nöjd och glad - fick mina släta/raka fina brädor.. till ett bra pris 😀

Nu kan vi börja bygga balkonglådorna också..

- - -

Brädorna vi handlade sist.. har nu slagits (ok ok skruvats) ihop till två "odlingslådor".. på olika ställen på tomten!

IMG_6147.jpeg
Skapa konto

Nummer ett blev: Avskärmning till vår gödselplatta / lilla skrotupplag.. (samt skydd för brunnslocket till en dräneringsbrunn som befinner sig mitt ute där)

Kan säga att jag tyckte tre meter lät mycket, men fasiken va "fjuttigt" det såg ut när den kom upp haha.. blev faktiskt förvånad! Jag vet att tre meter är tre meter.. så den är ju inte liten egentligen - men den såg så ut när den kom upp!

9 st tujor sitter nu däri också.. de blev bra! Kändes som bra prismässigt också (fin storlek till priset).. köpte dem för nån hundring / st på Jem&Fix 👍 hade tur att de fick in ett fint parti precis i rätt tid..

Maken trodde inte 9 skulle få plats (undrar om han också tyckte lådan såg "fjuttig" ut?) .. men det var rekommenderat med 3 per meter.. så det blev det!

Nu får vi se om de sätter sig, växer, trivs i mycket skugga och klarar torka lite sisådär bra... (lite testning... svårt ställe att sätta något på.. därför jag inte ville att det jag nu valde att testa med inte skulle vara så himla dyrt)

• Gilla
Kakelugnen566 och 2 till
  • Laddar…
Ett INNERTAK i LOGEN - Liten fundering

Har tänkt att så småningom sätta ett innertak ute i logen.. och tanken är plåt med lite fall till ett utlopp.. där jag vet var jag har det / ser det OM det börjar läcka in nånstans..

Min fråga (fundering) är denna.. jag skulle vilja isolera uppepå plåten, kan jag det? Typ lägga på 30 cm (eller vad som kan vara rimligt) stenull t ex.. direkt där på plåten?

OM det nu skulle bli en takläcka och det droppade ner i isoleringen, kommer isoleringen släppa igenom vattnet och sedan torka upp av sig själv så småningom?

🤔

Småpysssel hemma på gården :)

Hittade ingen bättre bild hur det ser ut i sin helhet.. förutom denna med alla löven (som jag krattade bort för ett tag sedan "efter vintern" )

6921B72C-F248-4167-A072-EFD706331E6D.jpg
Skapa konto

Man kan skymta min lilla dammbalja en bit bort i en av stencirklarna. Från början (alltså för fleeeera år sedan) så hade jag en dammsten där.. men tog jag bort den till förmån för en annan "pump/dammvariant".. bara det att ja.. det har inte hänt något på några år.. den blev stående i logen och dammbaljan i rabatten har mest varit djurens stora dyngiga vattenskål.

MEN i år är året.. som Sandra iaf börjat slita ur tummen ur röven ;) Kanske inte får ordning på hela rabatten.. men nu ska dammen igång! Vill ha tillbaka mitt porlande (vårt sovrumsfönster är bredvid... mysigt o ligga och lyssna på porlandet ibland..)

Vet inte om ni minns.. men jag köpte en sådan här (för x år sedan) som jag var så förtjust i:

IMG_6707.jpeg
Skapa konto

.. och det visade sig när vi packat upp den att det var hål i duken i tunnan.. så den småläckte lite. Men orkade inte packa ihop och skicka in allihopa.. så jag gjorde en bra deal och fick tillbaka mestadels av mina pengar ändå.. och fick behålla baljan/pumpan!

Tänkte att jag köper en bit dammduk och lägger i själv.. hehe - men erkänner i efterhand, det var inte det lättaste att få tätt.. då dammdukarna är ganska styva och det är lite begränsat utrymme att pyssla i / få till kanter osv. SÅ.. efter ett tappert försök till tätning.. så provade vi den.. och det funkade jättebra.. meeeeen uppenbarligen var det en liten lite glipa nånstans.. som visade sig efter några timmar (hade ställt den på stenläggningen så jag skulle se tydligt om något läckte).

Så.. ja.. den blev då förpassad till uthuset ett tag (som tyvärr blev lite längre än planerat) medan jag funderade på vad jag skulle göra..

Tillslut kom jag på att den nog passade i rabatten där vattenstenen var.. den skulle vara mycket snyggare där OCH jag kunde använda dammbaljan som redan stod där för att faktiskt låta vattnet "läcka" ner.. bara att jag behövda låta det läcka lite till :) (skapa en våning till.. borra ett hål /såga ur en bit ur den sista/läckande tunnan.. och låta vattnet pumpa upp ifrån baljan istället)

Men som vanligt finns det mer än ett projekt (och måsten..) härhemma på g.. så inget har hänt förrän nu.

Nu har vi iaf tagit ut dammtunnorna till rabatten haha..

099799CB-32A4-4764-AFAA-EC732F6263DB.jpg
Skapa konto

Har spenderat tid och rensat bort "lite" växtlighet som tagit över.. och jag säger bara en sak - liljekonvaljer må vara fina.. men för fåglarna vilken spridningsförmåga! Vilket rotsystem.. de skickar ut löpare hur långt som helst! Hittade tjocka lager under ogräsduken.. som jag har försökt fått bort nu

Även plockat bort gatstenen som legat runt några växter och dammbalja.. dax att planera om lite och byta ut ogräsduken..

F4CA0813-30E8-4B7A-8106-5DD18D62AEBE.jpg
Skapa konto

Nu är det ok! :)
Nu ska det nog tillbaka några stenar..

D69B6A8B-BA0F-40F4-9DD9-9E1F80802E96.jpg
Skapa konto

Har tagit bort lite jord, jämnat till.. lagt ner DUBBEL ogäsduk och sedan på med lite gatstenar igen.. (denna gång som ett litet golv)

Runt dammbaljan är en gammal rabattkant som vi haft nånstans innan och jag sparat.. som passade perfekt där runt baljan.. måste bara skruva ihop den så den håller formen!

Det ska vara jord i den (ska plantera i den så småningom).. och på utsidan blir det nog en bit med ogräsduk o bark igen.. men har släppt lös liljekonvaljerna lite.. så de kommer få sprida sig lite mer där på sidan (man behöver inte bråka mer med naturen än nödvändigt..)

Hostan man kan skymta på bilderna, till hö om baljan.. är gigantisk.. så den ska grävas upp och delas på 3 el fyra.. plus att den ska flyttas en liten bit ifrån dammen.. så den inte skymmer allt så mycket - men jag behöver lite hjälp med den saken (grävningen).. så det får bli en annan dag, när maken har tid o hjälpa.

Längre än så har jag inte hunnit haha.. men det tog fasiken tillräckligt med tid o blodvite :P

Det är mycket annat som pockar på uppmärksamhet här också..
Håller på att fylla vagnen med gammalt skrutt som legat på gården i några år.. gamla plankstumpar, trädgrenar, ruttna pallkragar osv osv..

.. och sedan är ju faktiskt våren här!
Ogräs och växtlighet har kommit.. (rensa, klippa ner.. klippa gräs osv) man vill ju ha fint till sommaren!

Hinner inte klart innan det är dags att börja om 😳

- - -

Maken pysslade med "min" (!) balkongrabatt på baksidan.. så vi höll oss på olika sidor om huset... (vad säger det om våran samarbetsförmåga???) haha

Det tar sig även där.. "sa mordbrännaren" :)

IMG_6601.jpeg
Skapa konto

Märka ut för lite stolpar (hörn) att fästa i..

IMG_6610.jpeg
Skapa konto

Börja göra lite väggar däremellan...

Ja, vi låter gräs, grus och en del sten vara kvar. Det är trots allt ett sådant område.. och vi kommer ha tidningar, kartong och ogräsduk i botten (är, vad ska man säga.. iordninggjort under för stenläggning så det är inte direkt någon jord i närheten på undersidan).. och så har vi (som synes) byggt upp rabatten för att de/växterna ska få jord.. (ni minns säckarna vi köpte med jord...)

Vi flisade lite förra helgen och tänkte lägga det i också :)

IMG_6520.jpeg
Skapa konto

IMG_6528.jpeg
Skapa konto

Som någon nämnde..
Det blir en stor "låda" hehe..

IMG_6720.jpeg
Skapa konto

IMG_6722.jpeg
Skapa konto

Så långt hann maken! Prioriteten är just den stora lådan fram.. (som vi köpt virke / jord till) sedan ska det vara lådor på sidorna också.. in mot väggen.. men de har lite lägre prio.

Ska grävas ur lite i framkanten för sista brädan (el "halva brädan" beroende på hur backen ser ut.. när man stoppar spaden i den..)

.. och så ska det sättas två avgränsningar inne i lådorna.. (ungefär vid första "stolpen" efter hörnet.. på varje sida) - de två "lådorna" ska få ett varsitt litet träd.. och jag vill hålla dem avskilda från resten av lådan..

Blir två (till) Eukalyptuswiden.. ni vet.. mina älskade "mardrömsträd" som jag har på innergården (3 st) hahahaha.. de växer som ogräs på innergården (har bildat en häck där jag skulle ha några små pyntträd).. men de är så stiliga och dekorativa.. och kommer passa perfekt till klätterrosrosorna jag köpte förra året.. som ska vara under (hm nedanför) balkongen..

Nu vet jag dock hur de "funkar" (träden).. man ska inte låta dem växa som de vill .. i några år ..och tro att de inte tar över världen.. utan man får hålla efter dem om de inte "ska bli för stora o utspridda" 😊

BONUS:

IMG_6557.jpeg
Skapa konto

Våra nya odlingslådor är jordfyllda och det är sått i den ena.. och vi har börjat göra rent golven (har två balkonger o två uteplatser sen också - men tror inte alla blir skurade i år)

Men dessa golv blev väldigt tjusiga!

Redigerat:
  • Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
Två av "facken" har fått jord.. dax att köpa de små träden som är planerade att stå där :) (eukalyptuswide) och sätta dem på plats..

I dessa "fack" finns också två murarbaljor halvt nergrävda.. med lecakulor i och "duk".. så det blir ett litet vattenmagasin i botten (södersida och upphöjt = lite i torraste laget, speciellt för små träd innan de etablerat sig).

IMG_6867.jpeg
Skapa konto

IMG_6875.jpeg
Skapa konto

De blåa "snäckskalen" som skymtas.. (sandlåda.. delad haha) kommer vara vattenlagring för rabatten på mitten.. :)

Går framåt iaf.. jorden börjar ta slut och vi inser att vi behöver köpa 2 el 3 storsäckar till.. (inte bara till denna rabatt, vi ska ju bygga sidor också.. och sedan behöver andra delar/kragar/land jord också).

• Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Hämtade ut slangen idag (eftersom det blev en extra våning räckte inte slangen som tillhörde).. och:

Mitt lilla projekt PORLAR.. och läcker som ett såll 😍
Mer än det gjorde från början.. (när vi stoppade in det på "lagring" i uthuset)

Men tack vare min ursprungliga plan för läckaget.. så gör det inget om alla våningarna läcker.. allt vatten åker ner till min balja och pumpen ändå 👍

Vet att det inte kommer hålla för evigt.. och det är ok - jag är bara så nöjd att jag kan ligga och lyssna på porlandet nu i sommar!

Ska fixa till en liten pip till mitt nyborrade hål i framkant (var ju tvungen att släppa ner mer vatten till pumpen.. när det allt fick en våning till..) och lägga ut sten o sätta lite blomster.. 😊 .. men oavsett.. nu kan jag sova gott igen hehe

PS - om ni undrar vad som sticker fram i tunnan lite vid vattenkanten.. så är det några stenar som vi lagt i.. så att små djur.. om de tar sig dit.. kan dricka lite vatten utan o drunkna, de kan sitta på stenen!

• Gilla
  • Älska
Hackspettan och 6 till
  • Laddar…
Dammbaljeäventyret fortlöper.. så sakteligen :)
Är ganska nöjd.. ska dit lite jord.. lite mer bark.. och så lite blomster :)

F5112DAC-F0C7-4522-86A5-AB08C2D26E3A.jpeg
Skapa konto

Mot huset, där det är lite löv och grönt.. och ser oordnat ut.. ska få vara det.. renar lite nu.. men ska låta vintergrönan sprida sig är tanken (har tidigare tagit bort det som växt/spridit sig utanför avgränsningen jag hade då - nu är den avgränsningen ändrad)

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Igår kom dagen .. dagen då mina plexiglasskivor kom på plats - som fönster (vind o skruttskydd) vid vår grilluteplats (soffhänghörna) 😍👍

IMG_7308.jpeg
Skapa konto

Såhär såg det ut innan, mysigt för det mesta... men ja, växtligheten envisades med att växa inåt! Drog med sig både "skrutt" (blad, blommor, fröer osv) och insekter - MEN framförallt så var det vinden som störde periodvis! Av någon outgrundlig anledning så blåser det alltid ganska mycket runt just vår husknut där.. och det drog gärna in på uteplatsen.. så man satt ofta i "snålblåst" :( )

Tanken var inte att göra någon avancerad konstruktion .. bara få dem på plats typ! Helst utan att störa vår växtlighet för mycket..

Såhär blev det!

IMG_7319.jpeg
Skapa konto

Fascinerande klara skivor.. (aldrig använt plexiglas tidigare)

IMG_7321.jpeg
Skapa konto

Vi använde slattbitar/gamla brädor av impregnerat trä som vi hade liggandes i trädgården.. funkade bra!

IMG_7322.jpeg
Skapa konto

Växtligheten klarade sig strålande!

Nu får jag väl vänta och se om det fyller den funktionen som jag planerat att den skulle.. (det tror jag nog den gör!)

- Lite vindskydd
- Skräp o insektskydd (iaf minskning av dessa)
- Regnar inte in lika mycket på ryggstödet..

Vi är nöjda med hur det blev iaf! 👍

• Gilla
Fadai och 4 till
  • Laddar…
När maken nödvändigtvis vill ha en 3D-printer..
.. så tänker jag såklart nyttja den till fullo 🤓

Hans jobbarkompis var avundsjuk på att han (min make) fick köpa en 3D-printer (?) ens.. och frågade hur han lyckats övertala mig till det..

Ha.. är det någon som har många "bra" (?) idéer som kan nyttja en sådan.. så är det jag (och då slapp jag ju betala för den..) :P

Jag har testat:

6EEF0D8B-07E3-4EFC-AC57-4481BC53858F.jpeg
Skapa konto

Lite bevattningshjälp till mina amplar i solen.. (torkade ut så snabbt att när man väl hann vattna.. så rann vattnet liksom mest ut.. och kom inte blommorna/jorden till nytta - denna pip får iaf ner vattnet till botten i ampeln)

IMG_7329.jpeg
Skapa konto

En liten växtskylt till en chili (ska göras dubbelt så stor dock.. denna var perfekt till småkrukorna.. men ser för ynklig ut i slutkrukorna)

IMG_7246.jpeg
Skapa konto

Växtskyltar till trädgården... när man vill komma ihåg vad man har för något och var.. så sätter man ner sådana här! (tältpinnarna typ är köpta sep, men passar perfekt i spår på baksidan) - har också en tanke på att så småningom kanske vara med i "öppen trädgård"..

IMG_7162.jpeg
Skapa konto

En annan sorts växtskylt till våra odlingsbäddar.. (lite större, stadigare).. håller på och printar ut en liknande fast med "lite uppstick" på just nu.. så jag kan se om det är snyggare ...

MAKEN, har hunnit prova skriva ut..

IMG_5743.jpeg
Skapa konto

Standardtestet hehe.. tut tut..

INGEN BILD:
Samt en bajskopp (också lite standard) till printerns småsopor..

IMG_7355.jpeg
Skapa konto

Några små genipussel som han tagit med till jobbet för att se om jobbarkompisarna kan klura ut dem.. (de har en "platta" också.. men denna variant blev "fel" .. för lätt så vi återanvände plattan till ett svårare/rätt ..

IMG_7352.jpeg
Skapa konto

IMG_7353.jpeg
Skapa konto

IMG_7354.jpeg
Skapa konto

En födelsedagspresent / ask / påskkanin till mig.. man kunde stoppa saker i den..

- - -

Har redan börjat fundera på nästa, icke växtområde, projekt.. och det är en "täckblupp" till ett avloppsrör på väggen.. i badrummet.. VVS gick bet på det när hen fixade badrummet för några år sedan (letade olika alternativ, inte bara på vvsområdet) - jag insåg snabbt att det är ett perfekt projekt för vår 3D-printer.. gäller bara att det blir bra, så jag kan skryta för min vvsare att jag fixade det själv.. 😎😉

- - -

Tillägg lite senare:

IMG_7363.jpeg
Skapa konto

IMG_7361.jpeg
Skapa konto

Ett par växtskyltar 50% större än den röda för chili.. denna gång fick det bli några "Tomat" - om det inte syntes ;) tror de är ca 18 cm långa.

Redigerat:
  • Gilla
Kakelugnen566 och 3 till
  • Laddar…
Blandat "skrutt" från gården :D

BCF314B9-4FD4-4669-A033-3BE18429AE1B.jpg
Skapa konto

Många äppelkart på båda äppelträden i år.. pollinerarna har verkligen gjort sitt jobb! Får se hur många som trillar av, av sig självt.. kommer bli mycket att gallra om alla stannar..

D3B92FFF-57B7-401E-93D1-ADB7126AB83C.jpg
Skapa konto

Detta är en köpt Dahlia.. sprang förbi den av "misstag" och blev förtjust i färgprakten.. (så plantan slank ner i kundvagnen.. när jag var på väg in och hämta mina nya små träd..). Blommar väldigt fint!

IMG_7256.jpeg
Skapa konto

Har sopat rent lusthuset och torkat av möblerna.. (var väldigt mycket blomblad, pollen, jord och skrutt där.. på det lilla golvet!). Spännduken jag köpt på Temu (!) passade perfekt på bordet och blev ett mycket trevligt tillskott (köpte ju spänndukar till vår balkong förra året.. jättebra! Perfekt när man inte håller koll på duken, eller har stora tyngder och blommor på.. de håller sig på plats ändå)

Ska skura av golvet lite snabbt innan en rund matta jag köpt.. läggs på.. sen är det ganska "sommarfint" även där :)

FFACFE03-31AB-4D9D-ACDB-6408EBC3CC48.jpeg
Skapa konto

Har packat upp den nya gräsklipparen också.. som fått bo kvar i sin kartong i garaget några veckor :o men ja, vi har ju andra gräsklippare också.. det var först nu behovet av att packa upp den uppkom..

Hmm kallade min andra för "gröna faran".. så vad ska denna heta då? Gula faran? haha

IMG_7381.jpeg
Skapa konto

Mina favorit "klintar" har börjat slå ut för året 😍 tror den heter Strävklint!

IMG_7393.jpeg
Skapa konto

Har också en strösådd klassisk blåklint! (alltså den har självsått sig.. vi trodde det var nått ogräs.. men lät den hållas .. och sen slog den ut!)

IMG_7271.jpeg
Skapa konto

Lite skön utsikt från "nya" balkongen.. har inte hunnit sitta och njuta så mycket än - men den tiden kommer!

IMG_7399.jpeg
Skapa konto

Har legat i år och hålit efter fogarna i stenläggningen på innergården.. riktigt tjusigt! Jag är inte så brydd över varken mossa, lav eller smuts eg på stenarna.. men jag hatar maskrosor, grästuvor, grodblad osv i fogarna *grrr*. Nu måste man bara rensa kanten (gruset) och kantskära övergången mot gräsmattan.. MEN det är fint som det är också (har aldrig varit så effektiv med min lilla elektriska "fogrensare") :)

Måste också klippa de små försynta träden på bilden.. de som skulle ha varit 80 cm perfekta bollar.. (växer som ogräs!).. vackra men .. tre träd på stam har lyckats bilda en hel häck!

IMG_7430.jpeg
Skapa konto

Ett par små tomatbänkar har ploppat in som nya familjemedlemmar hehe.. har insett att det impregnerade träet inte uppskattar krukor/brickor osv direkt mot "sig".. det blir väldigt fult under och har man dem mer än en säsong stående börjar det murkna under! (nu kanske minns att vi bytt ut en del golvplankor innan...)

Nu tänkte jag (när jag städade på gården..) att vi kunde fixa ett par små bänkar (av gammalt spillvirke jag hittade runt om vid städningen).. dedikerade till mina "självvattnande tomatlådor".. så kommer de upp en bit från golvet.. samt det kan röra sig luft och torka upp under.

Så det blev två "sådana här" (som på bilden.. man kan se mina tomatlådor stå nått trappsteg upp på en bräda.. bakom i bilden.. bänken vi gjorde är lika lång som en blomlåda)

Midsommarstång och toalettbyte i källaren är på g..

• Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.