Fortsätter.. måste ju täppa till hålet i väggen! Nog för vi har dålig ventilation (ja inte just nu då..) och skulle behöva lite allmän rörelse på luften. Men ja, vi ska kanske inte ska släppa in alla traktens djur ..

Renovering av vägg med installation av vindskydd och ny läkt för luftspalt, och en röd stege framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Började med lite vindskydd..

Renoveringsarbete med rödmålad panel som monteras på vindskydd för ökad luftspalt och förbättrad ventilation.
Skapa konto

Sedan lite ny läkt för att få lite luftspalt denna gång..

Delvis renoverad vägg med rödmålad panel och oskyddad isolering vid golvet.
Skapa konto

Lite ”museband” ville jag ha, även om de andra fnös åt mig.. jag vet att det är en loge som har hål överallt.. men tanken är ju att hela tiden bättra på allt! Bygga vidare liksom.. så varför inte göra rätt från början.. ÄVEN om detta handlar om fyra meter (av några hundra haha) :)

Person monterar rödmålad panel på vägg med vindskydd bakom och byggmaterial i förgrunden.
Skapa konto

Sedan fortsatte vi med rödmålad (falu rödfärg) panel..

Nybyggd vägg med rödmålad träpanel och synlig del av ett fönster samt elledning.
Skapa konto

..och på mest nästa lilla lager ..

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Om inte gnagarna stoppas så har man snart varken vindskydd eller isolering kvar.

I vår vedbod hade den förre ägaren gjort hönshus och slängt upp isolering och masonit på insidan. Samma typ av lockpanel som ni har. Edit: den ger utmärkta motorvägar förbi alla reglar/kortlingar/spikläkt.
När vi rev det så var isoleringen i väggfacken på vissa ställen helt borta. Det fanns bara ett smuldamm kvar den nedre dm i facket med resterna av stenullen. I övriga fack var isoleringen perforerad av gångar, som en schweizerost. På ställen där det var lite trångt hade de gnagt ur 45 mm-reglarna tillräckligt för att det skulle gå att ta sig fram.
I takisoleringen hade dessutom getingar gjort några rejäla bon, utöver gnagarnas framfart förstås. Tror att getingarna utnyttjar och annekterar gnagarnas gångar för att hitta bra boställen.
Summa summarum: Det ska till rejäla massiva grejor för att stoppa gnagare, och det får inte finnas en enda svag punkt för de finner sådana tämligen snabbt.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Nu måste jag få komma med ett klagomål helt OT.
Din nya nickbild Snigla, jag blir helt förvirrad när den där skräckinjagande figuren dyker upp, passar inte alls in på den trevliga personen du verka vara.
BYT BILD ASAP :mad: ;)
Nä skämt o sido, men den gamla var bättre.....tycker jag :)

• Gilla
  • Haha
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Nu måste jag få komma med ett klagomål helt OT.
Din nya nickbild Snigla, jag blir helt förvirrad när den där skräckinjagande figuren dyker upp, passar inte alls in på den trevliga personen du verka vara.
BYT BILD ASAP :mad: ;)
Nä skämt o sido, men den gamla var bättre.....tycker jag :)
Haha, nöjd nu då?
Har min ”elaka sida” kvar (jo, jag har tyvärr en sådan oxå).. men lite mer osynligt ;)

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
@Staffan2000 jag har bytt profilbild :cool:, inga mardrömmar till världens barn nu hoppas jag... ;)

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Haha, nöjd nu då?
Har min ”elaka sida” kvar (jo, jag har tyvärr en sådan oxå).. men lite mer osynligt ;)
Tack, passar dig klart bättre :)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Tack, passar dig klart bättre :)
Låter dig tro det .. :p

Går inte alltid så fort här på landet, men nån liten grej i taget blir det (y):)
Maken har haft (har) ryggproblem och jag har varit sjuk.. så då blir det ännumindre gjort (semester eller ej).

Några låd och skåpfronter har iaf kommit på plats i tvättstugan under maskinerna.. även lådinsatserna sitter bakom hehe. Det är full utdragbar låda till höger och vänster.. samt ett skåp på mitten (där avloppet till tvättmaskinen också sitter).

Hörn i en tvättstuga med vit tvättmaskin och torktumlare, skåpfronter under maskinerna och synliga rör vid golvet.
Skapa konto

Då jag råkade köpa fel knoppar (vem visste att de fanns i flera storlekar... :geek:) .. så får jag vara lite smidig ett tag när jag öppnar alla lådor och skåp haha.. men ska beställa nya nu (en storlek större) :)

Behåller de andra också.. perfekta att använda som "handdukskrokar" (eller att hänga vad som helst på)

• Gilla
Alfons3301
  • Laddar…
Idag fick vi dit dörrfoder på ”nya” dörren till logen.. :) (där vi hållit på med panelen)

Nyinstallerad vit dörr med glasfönster och dörrfoder på en röd byggnad, och en stege syns reflekterad i glaset.
Skapa konto

JA det är DEN dörren, som vi haft massa problem med (felleverans, fel passform osv.. nu kan vi dock stänga dörren, öppna dörren och de flesta kan iaf låsa den) (y)

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
Blir knappt någon tapet synlig! :crysmile:
Nu är det mer o kika på :love:

Renoverat badrum med blom- och fågelmönstrad tapet på väggarna och vit panel på halva väggen.
Skapa konto

Badrummets ytterväggar (eller vad man ska kalla dem hehe) har fått sin tapet.. (y)

• Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
P
Snigla Snigla skrev:
Fortsätter.. måste ju täppa till hålet i väggen! Nog för vi har dålig ventilation (ja inte just nu då..) och skulle behöva lite allmän rörelse på luften. Men ja, vi ska kanske inte ska släppa in alla traktens djur ..

[bild]

Började med lite vindskydd..

[bild]

Sedan lite ny läkt för att få lite luftspalt denna gång..

[bild]

Lite ”museband” ville jag ha, även om de andra fnös åt mig.. jag vet att det är en loge som har hål överallt.. men tanken är ju att hela tiden bättra på allt! Bygga vidare liksom.. så varför inte göra rätt från början.. ÄVEN om detta handlar om fyra meter (av några hundra haha) :)

[bild]
Sedan fortsatte vi med rödmålad (falu rödfärg) panel..

[bild]
..och på mest nästa lilla lager ..
Man skulle kunna anmärka på spikningen av speciellt underbrädorna,om man var sån...:cool:
Tur att man inte är sån :-)

Handyman 1 skrev:
Man skulle kunna anmärka på spikningen av speciellt underbrädorna,om man var sån...:cool:
Tur att man inte är sån :)
Shyyyyyss på dig :geek: det finns en första gång för alla att göra vissa saker!
Nästa gång är de, undre iaf, osynliga! :)

• Gilla
1
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Tur att man inte är sån :)
..syns iaf inte vid första anblick! :)

Schackrutigt mönster av skuggor på rödfärgad vägg med ett soligt fönster som ljuskälla.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vet inte om jag nämnt det innan, jag ”pratar så mycket”.. men vi har handdukskrokar numer på toa (y) känns riktigt lyxigt..

Handdukskrokar på vit kaklad badrumsvägg över en handduk och tvålflaskor.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Vet inte om jag nämnt det innan, jag ”pratar så mycket”.. men vi har handdukskrokar numer på toa (y) känns riktigt lyxigt..

[bild]
Lite onödig lyx!!! :crysmile:

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.