Bra lösning med att lyfta upp tvättare och tumlare en bit.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Bra lösning med att lyfta upp tvättare och tumlare en bit.
Perfekt arbetshöjd! Köpte bänkarna till att höja dem.. redan när vi köpte maskinerna för 6 år sedan, muttrar lite på mig själv att det tog sådan jäkla tid att få ”tummen ur” och ställa upp dem!

.. mycket enklare att hålla på nu!

• Gilla
Fario
  • Laddar…
Skåpluckor på motsatta sidan satta, från maskinsidan sett :)
Lite egna lösningar..

Det är två 80 cm väggskåp (vill inte ha djupare), det ena skåpet är 80 cm högt.. och det andra är 60 cm högt - men dörrarna är ju likadana.. dvs 40 x 80 cm (4 st). Tycker min idé blev bra.. (inte bara i skallen haha).

Skälet till att ena skåpet bara är 60.. är att alla vattenanslutningar sitter där.. och jag vill komma åt dem lätt och se om det läcker under.. så nu var jag under en hand och stänga av kall o varmvatten till badrummet bredvid.. och jag kan se om övriga anslutningar får problem. PLUS att jag fick förvaring ovanför!

Saknar bänkskivan där, ikea hade bara 2 kvar när vi shoppade (skulle haft 3)

Köksskåp av olika höjd under renovering med verktyg och byggmaterial på bänk utan skiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två vita väggskåp av olika höjd utan dörrar, bredvid en tvättmaskin och en växt på skåpet.
Skapa konto

Hittade en bild där det syntes att de var olika höga.. och som ni ser är det öppet ner till golvet i skåpet.. (eller vad man ska kalla det.. under skåpet?)

:cool:(y)

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
This sucks.. haft frossa hela gårdagens kväll och natt.. nu har jag feber :(

Usch, din stackare. Krya på dig!

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Styrkekramar skickas! Krya på dig!

Appendix Appendix skrev:
Styrkekramar skickas! Krya på dig!
Tack :)

Just nu är det grymt jobbigt, febern har äntligen (igår) gett med sig på envisa 39+ .. men hjälper inte min mun *suck*.. det är jag o småbarnen som vanligt.. (nog för jag visste att jag var lite barnslig men...).

Har ett elakt virus med blåsor.i munnen.. :oops: har såna mängder att läkaren tyckte inte det Var lönt att räkna - det var det värsta hon sett.. jo tack för det sa jag ;)

(Vanligvis får man en mildare start på såna här saker som barn, då blir det aldrig såhär illa .. men om man inte haft det.. så kan detta vara resultatet.. plus att jag har infektion i hela tandköttet å. Uppe och nere)

Vilka jäkla skitgrejer man kan drabbas av!:oops:

Maten må väl vara, men nu börjar jag få svårt att få ner vatten.. det är värre!

• Ledsen
Dalbotant och 3 till
  • Laddar…
Fy tusan! Höstblåsor? (Hand, foot and mouth disease). Gör tydligen grymt ont.

G gordell skrev:
Fy tusan! Höstblåsor? (Hand, foot and mouth disease). Gör tydligen grymt ont.
De gör grymt ont! Man har ju halvt öppna sår lite överallt.. blev skiträdd när jag hostade till häromdagen i duschen.. och hela väggen blev blodprickig :oops: under två sekunder hinner man ju fundera på om man dör (någon gått sönder).

Sedan förstår man ju logiken i att det blir sådär.. har man hela munnen/halsen full med sår, ja hostar/harklar eller försöker man äta nått.. så sticker det ju hål lite överallt :thumbdown:

Meeeen, peppar peppar har det börjat vända :) bara de största kvar som ska läkas ut.. har kunnat äta potatis o sås två ggr nu :cool: kan säga att det behövs lite mat i maggen.. (ingen sömn, ingen mat, för lite vatten., ja ibland behöver jag vägvisare till toa haha)

MEN NU är det bättre, nu har jag inte lika ont! Och som sagt, jag har börjar kunna äta nått.. :D

• Gilla
gordell och 1 till
  • Laddar…
Närbild av en hög mogna röda hallon i solljus.
Skapa konto

Har idag kunnat provsmaka våra hallon :D verkar vara ett riktigt hallonår här..

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Skönt att du är på bättringsvägen och mums med hallon!

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Dags att fixa fasaden runt nya dörren på logen.. (både pga ny dörr och pga att det var ett mystiskt hål där innan - vi tror att tidigare ägare förstorat uteplatsen vid dörren nån gång.. och lät då en ”kortare” variant av panelen stå kvar..)

Fasaden runt en nyinstallerad dörr på logen med avlägsnad panel och exponerad isolering klart för renovering.
Skapa konto

Fram med kofoten.. ;)

Nyinstallerad vit ytterdörr med otillräcklig eller skadad träpanel och isolering runtom, synlig ventilation och trädgård bakom.
Skapa konto

Närbild på en fasad under renovering, visar nya och gamla paneler med isolering och spiderväv.
Skapa konto

Delvis renoverad fasad runt en ny dörr på en loge, med avlägsnad panel och exponerade träreglar och stenmur.
Skapa konto

Jodå, vi fick bort det vi skulle :)

N ska det byggas ”på” (ut?) lite så vi får lite luftspalt.. ja och så lite vindskydd, musband och ny panel!

Pst.. just nu har vi mycket god ventilation därinne iaf ;)

• Gilla
thomas33 och 1 till
  • Laddar…
Ja, det verkar vara ett bra hallonår i år. Vi har vildhallon längs vägen, och de är ovanligt stora och fina i år.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Oldboy Oldboy skrev:
Ja, det verkar vara ett bra hallonår i år. Vi har vildhallon längs vägen, och de är ovanligt stora och fina i år.
Ja, känns lite så här också.. ovanligt stora och inte så mycket ”dåligt” (insekter, mögel osv).

Tror vi har krusbärsår också, nu har vi bara skördat våra två småttingar (röda) men bara av dem har vi fått 7-8 små burkar Marmelad, 10 portioner infryst kräm, 4 burkar inlagda krusbär (till kött, säger maken..), plus lite bakverk.

Nu är de gröna färdiga (dubbelt så stor ”buske”) och nu får det bli mer kräm (gillar krusbärskräm).. och fler burkar marmelad (kan nog sälja lite och ge bort till lite familj) :)

..tror det är första gången vi har ett krusbärsår.. ever (aldrig haft vid nått hus vi haft) (y)

Vi har haft krusbärsår varje år sedan våra två buskar, (en grön och en röd), blivit tillräckligt stora. Ja, kanske med undantag för den otroligt torra sommaren 2018. Då blev bären små.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.