4 433 läst ·
12 svar
4k läst
12 svar
Var tvungen att reklamera slangvinda digitalt
På konsumentens sida
· 3 630 inlägg
Den felande slangvindan fick inte reklameras i butiken där den inhandlats, istället skulle reklamationen skötas digitalt.
Du kan läsa artikeln här: Var tvungen att reklamera slangvinda digitalt
Du kan läsa artikeln här: Var tvungen att reklamera slangvinda digitalt
Produkter som diskuteras: "slangvinda"
Väggvinda Auto 40 meter Hozelock
Automatisk indragning
1 847 kr inkl moms
Läs mer
Sån där skit håller Lidl på med också. Notera dock att jag är en högfrekvent besökare där och är mer än nöjd med kedjan i övrigt.
Har fler än en gång behövt upplysa okunnig kassapersonal om vad som egentligen gäller i Sverige, men jag tycker synd om dem för att deras ledning har en idiotpolicy. Samt synd om övriga kunder som ska tvingas köa medans ett surt stolpskott till kund tjatar om reklamation av en trådlös skruvdragare.
Håller mig av de anledningarna därför till deras policy, att reklamera digitalt. De brukar då skicka nya grejer, eller betala frakt in till verkstad för reparation eller utbyte. Så det är faktiskt smidigt, men det stör mig att de anser sig stå, om inte över, så iaf vid sidan av svensk konsumentlagstiftning.
Har fler än en gång behövt upplysa okunnig kassapersonal om vad som egentligen gäller i Sverige, men jag tycker synd om dem för att deras ledning har en idiotpolicy. Samt synd om övriga kunder som ska tvingas köa medans ett surt stolpskott till kund tjatar om reklamation av en trådlös skruvdragare.
Håller mig av de anledningarna därför till deras policy, att reklamera digitalt. De brukar då skicka nya grejer, eller betala frakt in till verkstad för reparation eller utbyte. Så det är faktiskt smidigt, men det stör mig att de anser sig stå, om inte över, så iaf vid sidan av svensk konsumentlagstiftning.
ÖoB och Rusta håller på med liknande tilltag, vissa varumärken får man inte reklamera i butik utan blir hänvisad till att man måste kontakta tillverkaren då butiken inte tar något ansvar utan endast är mellanhanden enligt butikschef jag pratat med när de vägrade ta emot trasig vara (som var trasig direkt ur kartong)Redaktionen skrev:
för mig som kund innebar det en hel del extrajobb, först få kontakt med tillverkaren (i Danmark) sedan skicka varan med paket till Danmark och sedan vänta på ersättningsvara.
Samma här. Kommer aldrig att köpa något annat en enkla varor på Byggmax. Synd därför att Byggmax är den trevligaste bygghandeln. Numera alltid underbemannad men personalen är alltid kunnig och hjälpsam.
Jag kommer att fortsätta handla på Byggmax. Om jag behöver reklamera något så kommer jag att hänvisa till utsalaget i ARN.G Granström2 skrev:
Ja men vilken tid det tar. Telefonkö. Sedan:D Dinjo skrev:
För att registrera en reklamation ber vi er att fylla i vårt reklamationsformulär med tillhörande frågor. Klicka här för att anmäla er reklamation.
Tänk på att även bifoga tydliga foton i er anmälan som visar produkten du vill reklamera. Utan bilder kan vi inte hantera er reklamation vidare.
Vid godkänd reklamation förbinder sig Byggmax att i första hand byta ut produkten eller i andra hand kreditera med motsvarande belopp.
Trams med plasttelefoner för att ta en bild.
När jag handlade på Bygghemma fick jag tillgripa ARN för att få pengarna tillbaka för en vara jag inte fått pga. Postnord. Jag räknar Byggmax som mycket seriöst medan Bygghemma satt i system att tröttas ut reklamerande kunder som hänvisas fram- och tillbaka mellan säljavdelningen och kundsupporten och ingen kan hitta den vara du betalt för.
Nej låt Byggmax fortsättas att vara bra.
Jaha då får man passa sig för ÖoB i fortsättningen. De har ju för övrigt utvecklats till ett nytt Rusta med bara skräp i sortimentet.ranzor skrev:
ÖoB och Rusta håller på med liknande tilltag, vissa varumärken får man inte reklamera i butik utan blir hänvisad till att man måste kontakta tillverkaren då butiken inte tar något ansvar utan endast är mellanhanden enligt butikschef jag pratat med när de vägrade ta emot trasig vara (som var trasig direkt ur kartong)
för mig som kund innebar det en hel del extrajobb, först få kontakt med tillverkaren (i Danmark) sedan skicka varan med paket till Danmark och sedan vänta på ersättningsvara.
Men Jula har fortfarande bra kundsupport..
Det är säljaren som du har ingått ett avtal med genom köpet. Det är därför säljaren, och inte tillverkaren, som är ansvarig för felet och som du ska reklamera hos. Det är sedan säljaren som i sin tur får vända sig till tillverkaren.O olotor skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden