Vill helst inte sätta ovanför fönstret för att påverka avlastning till fönstret. Det är siporex lättbetongvägg.
Tanken är att inte använda vädringsluckan som tilluft, blir ganska kallt att ha dessa helt öppna hela tiden.
Tanken är att inte använda vädringsluckan som tilluft, blir ganska kallt att ha dessa helt öppna hela tiden.
Vad är det för typ av ventil?
Ventilationssystem i resten av huset/lägenheten?
Upplever du dålig luft i det rummet på bilden, eller i annat rum?
Ventilationssystem i resten av huset/lägenheten?
Upplever du dålig luft i det rummet på bilden, eller i annat rum?
Jag har typ tänkt typ fresh d100mm genom vägg.V Vardagsrum skrev:
Huset har självdrag men med pax i badrum som på vintern inte går i lågfart men som jag ökar på sommaren.
Just detta rummet är det minst doft i. Ett rum bakom där jag fotar upplever jag lite mer doft. Det jag upplever är mest att det luktar lite instängt när jag inte håller öppet.
Produkter som diskuteras: "spaltventil"
Spaltventil F32 Fresh
För utanpåliggande montage
139 kr inkl moms
Läs mer
Eller så tar du bort en bit av tätningslisten upptill på fönstret. Nackdel är att det är inte helt enkelt att stänga den. Fördel, billigt och på rätt ställe.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

