5 393 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Var sitter packningen?
Hej, jag har problem med en läckande toalett. Toaletten rinner över i breddavloppet så det bör vara packningen till ventilen som stänger av inkommande vatten som felar....
Vet inte hur jag skall få isär själva "tornet" som ventilen måste sitta i...hur gör man. tacksam för hjälp!
Känns lite dumt att fråga om en sådan enkel sak, men folk brukar ju vara snälla här :
(PS. Det svarta är varken mögel eller smuts... det är mangan :-/
http://www.nopper.se/1.jpg
http://www.nopper.se/2.jpg
/Herman
Edit: Toaletten kommer från Svedbergs
Vet inte hur jag skall få isär själva "tornet" som ventilen måste sitta i...hur gör man. tacksam för hjälp!
Känns lite dumt att fråga om en sådan enkel sak, men folk brukar ju vara snälla här :
(PS. Det svarta är varken mögel eller smuts... det är mangan :-/
http://www.nopper.se/1.jpg
http://www.nopper.se/2.jpg
/Herman
Edit: Toaletten kommer från Svedbergs
Felet finns nog snarare här: http://www.svedbergs.se/pdf/monteringsanvisningar/R900912100-M3.pdf , sidan 6 , 7 och 10...
Klicka här för att svara