Hej, jag har problem med en läckande toalett. Toaletten rinner över i breddavloppet så det bör vara packningen till ventilen som stänger av inkommande vatten som felar....

Vet inte hur jag skall få isär själva "tornet" som ventilen måste sitta i...hur gör man. tacksam för hjälp!

Känns lite  dumt att fråga om en sådan enkel sak, men folk brukar ju vara snälla här  ::)
(PS. Det svarta är varken mögel eller smuts... det är mangan  :-/

http://www.nopper.se/1.jpg
http://www.nopper.se/2.jpg

/Herman

Edit: Toaletten kommer från Svedbergs
 
Tack, men bilden du länkade till visade själva spolmekanismen... inte stången där flottören sitter där inloppet till vattnet är....

/Herman
 
Japp! Där har vi den! tackar så mycket! (Tänk att jag inte hittade den själv...)

/Herman
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.