Ska sätta upp byggmax baspanel. Var ska jag spika? En eller två spik i varje regel?
Jag ska ha den stående.
 
  • bräda.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle vilja säga två spik, en till höger och en till vänster om spåren på baksidan, i ytterkant det vill säga, men inte på falsen.

Två spik i bredd för att brädan inte ska vrida/vinda sig när den torkar.
 
Då är det väl risk för sprickor med tiden? läste någonstans att man kan spika enligt bilden, för att trät ska kunna röra sig.
Vilket är bäst. Kan tilläggas att totalbredden på brädorna är 120
 
  • bräda.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Törs inte säga emot dig, vet att jag just nu tillsammans med en snickare spikar dubbelfasspont som jag sa.
Den är spontad, din är falsad, om det har någon betydelse vet jag ej, du får hoppas att någon som vet 100% säkert skriver ett svar...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.