Hej, jag hoppas att det är någon som kan hjälpa mig med ett litet problem jag har.

Jag har köpt ett stommonterat garage/carport med loft ovanpå hela byggnaden.

garaget kommer att vara isolerat men icke uppvärmt, loftet kommer att vara isolerat och uppvärmt.

Jag antar att jag ska ha diff-spärr på loftet, både ovanpå vindsbjälklag, stödben, snedtak och under hanbjälklag.

Men, ska jag även sätta en diffusionsspärr i innertaket till garaget?

garaget står på platta på mark medan carportdelen av byggnaden står på plintar.

Är det någon som kan svara på detta blir jag tacksam, inte ens professionella snickare vågar råda mig om det här...

hälsningar och tack på förhand.

/Magnus
 
Redigerat av moderator:
Jag skulle inte sätta någon diffspärr, eftersom du inte har koll på temperatur- och fuktrörelserna.
Det kan, teoretiskt, uppstå en situation där det är varmare i garaget än i lägenheten och då går fukten åt fel håll och fastnar på fel sida plasten.
 
Det säkraste sättet är antagligen att isolera med cellulosafiber och strunta i diffspärren.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.