Ska gjuta en platta till ett garage, 6x10m och lägger golvvärme. Har sett lite olika varianter på hur man lägger slangen. Antingen direkt ovanpå isoleringen med "fixturer", alltså under armeringsmattan, eller så najar man slangen ovanpå armeringen. För och nackdelar med de olika metoderna? Vilket är bäst ur energi/värmesynpunkt?
 
Jag ska gjuta platta till uterum i närtid. Fick förklarat av röris att i "fixturer" direkt på isoleringen är lämpligast för att få jämn värme på ytan. Plus att det är smidigt att lägga så. Ur energisynpunkt har jag svårt att se att det ska vara någon reell skillnad.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.