12 958 läst ·
17 svar
13k läst
17 svar
Var köpa vattentålig MDF?
Tanken som jag stannade vid var att använda vanlig MDF (eftersom det är det enda som verkar gå att köpa...) och måla med ett våtrumssystem, typ denna och tillhörande täckfärg sen.TheJesper skrev:
Men det pinnar ju på i pris med skiva och dubbla våtrumsfärger, och samtidigt så hittade jag en vit glasskiva till ett överkomligt pris. Så det slutade med glasskiva.
Tycker fortfarande det är förvånansvärt svårt (gränsande till omöjligt...) att hitta fukttålig MDF, med tanke på hur många GDS-artiklar, byggbeskrivningar, materialguider osv som hänvisar till det. Men det är oväsentligt nu...
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 008 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 008 inlägg
Det var bra att det inte blev mdf oavsett hur välmålat det hade blivit. Organiskt material i direkt anslutning till duschen är stor risk för problem.H Halling skrev:Tanken som jag stannade vid var att använda vanlig MDF (eftersom det är det enda som verkar gå att köpa...) och måla med ett våtrumssystem, typ denna och tillhörande täckfärg sen.
Men det pinnar ju på i pris med skiva och dubbla våtrumsfärger, och samtidigt så hittade jag en vit glasskiva till ett överkomligt pris. Så det slutade med glasskiva.
Tycker fortfarande det är förvånansvärt svårt (gränsande till omöjligt...) att hitta fukttålig MDF, med tanke på hur många GDS-artiklar, byggbeskrivningar, materialguider osv som hänvisar till det. Men det är oväsentligt nu...
Klicka här för att svara