9 675 läst ·
10 svar
10k läst
10 svar
Var köpa led-spotlights?
Hej!
Jula har 3 watts GU10 (230V) varmvit som fungerar bra, dock som vanligt med dessa är de har lite väl liten spridningsvinkel på ljuset, har i stort sett endast provat inomhus. Kostar 199 kr så det blir rätt dyrt om man behöver många.
Jula har 3 watts GU10 (230V) varmvit som fungerar bra, dock som vanligt med dessa är de har lite väl liten spridningsvinkel på ljuset, har i stort sett endast provat inomhus. Kostar 199 kr så det blir rätt dyrt om man behöver många.
Biltema har en 3W GU10 för endast 70:-
Biltema anger inte vilken färgtemperatur den har. Jag har provköpt en, lite kallt och blått ljus är det visserligen, men jag har ingen erfarenhet av dessa LED-lampor så jag vet inte om den klassas som varmvit eller inte.
Ljuset är ju inte i klass med 35wattare direkt,
kanske en 10-20W men samtidigt smalare ljuskägla, och blåare ljus med då.
Biltema anger inte vilken färgtemperatur den har. Jag har provköpt en, lite kallt och blått ljus är det visserligen, men jag har ingen erfarenhet av dessa LED-lampor så jag vet inte om den klassas som varmvit eller inte.
Ljuset är ju inte i klass med 35wattare direkt,
Medlem
· västragötaland
· 26 inlägg
Om du kan tänka dig att handla online så harhttp://www.dotlight.de mycket att välja på. Har dock inte handlat där själv ännu så jag vet inget om deras service osv.
www.licht-123.de har en hel del. Bedrövligt ful hemsida, men bra service och MYCKET bra priser. Säljer produkterna en bra bit under halva de svenska priserna för samma produkter...
http://www.conrad.se
Klicka på: Belysning / Ljuskällor / E27 skruvfattning eller på det du vill kika på.
Klicka på: Belysning / Ljuskällor / E27 skruvfattning eller på det du vill kika på.
Jag kan revidera lite.Mikael_L skrev:Biltema har en 3W GU10 för endast 70:-
Ljuset är ju inte i klass med 35wattare direkt,kanske en 10-20W men samtidigt smalare ljuskägla, och blåare ljus med då.
Jag jämförde biltemaLED-lampan med en 35W GU10 igår kväll. LEDen är lite svagare men inte så väldigt mycket, så jag tror nog att LEDen lyser minst som en 20W halogen då. Men fortfarande med lite mindre spridning, så det totala ljusutbytet motsvarar antagligen ändå inte en 20W.
Alla "data" är 100% subjektiva ...
//Mikael, som fortfarande är spänd på vad LED kommer att ha att erbjuda oss konsumenter om 3-6 år ...
Klicka här för att svara