4 252 läst ·
16 svar
4k läst
16 svar
Var köpa "elektrikerskruv" i Lund/Malmö?
Den "elektrikerskruv" som jag provat har för stor skalle för att funka i vissa uttag osv.. Vanlig gipsskruv funkar för de mesta.. billig och finns överallt. Till tex JR/TK klammer använder jag montageskruv (med stor platt skalle) och givetvis annan skruv (grövre, längre) där de behövs mer ordentliga skruvar.
Jag hittade faktiskt något som ESSVE kallar "Gipsmontageskruv" som verkar mycket snarlik. Största skillnaden verkar vara att de som kallas elektrikerskruv genomgående verkar vara 4,2 mm medan gipsmontageskruven är 4,8 mm.
I övrigt har den PH spår och gängorna slutar ca 5mm under skallen som är platt på undersidan. Övergången från skruven till skallen är rak, dvs ingen "trumpetform". Konstigt nog hittar jag den inte i någon katalog. Kollade ESSVEs internet katalog men hittade inget med den benämningen där (Det stod "Gipsmontageskruv" på förpackningen.
Hursomhelst är den avsedd för att montera direkt i gips så den blir nog bra.
I övrigt har den PH spår och gängorna slutar ca 5mm under skallen som är platt på undersidan. Övergången från skruven till skallen är rak, dvs ingen "trumpetform". Konstigt nog hittar jag den inte i någon katalog. Kollade ESSVEs internet katalog men hittade inget med den benämningen där (Det stod "Gipsmontageskruv" på förpackningen.
Hursomhelst är den avsedd för att montera direkt i gips så den blir nog bra.
Klicka här för att svara