Lägg gärna upp en bild på teglet så kommer du lättare få svar på om någon har liggandes i gömmorna, för det finns tyvärr inte längre något tegelbruk som som tillverkar storskaligt längre i Sverige.
De danska bruken tillverkar med andra mått, kan finnas tyska som ev har ställt om i liten skala att tillverka ss (svenska standard) åt en större koncern har jag hört.
Det största problemet är att det är i princip omöjligt att få det nya teglet att matcha ihop med befintliga tyvärr.
/Kramla
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.