5 244 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Var kan man köpa mexitegel utomlands?
Hej,
Behöver vitt, rundhugget mexitegel till ett garage som skall byggas i samma stil som villan. Svenska yxhult konkursade för några år sedan.
Alla bygghandlare kör med danska Kalsalux, som verkar vara ett lika bra alternativ. Men jag fick en chock när de talade om priset, ca 11:- / sten. Det ger ett kvm-pris på ca 600:-. Kan aldrig tro att danskar och tyskar betalar de summorna. Mexitegel verkar vara ett mycket vanligt byggmaterial nere på kontinenten.
Har någon tips om var man kan handla vitt, rundhugget mexitegel billigare, i danmark eller tyskland? Eller finns någon svensk bygghandlare som säljer mexitegel till rimliga priser?
// Johan Sundström
Behöver vitt, rundhugget mexitegel till ett garage som skall byggas i samma stil som villan. Svenska yxhult konkursade för några år sedan.
Alla bygghandlare kör med danska Kalsalux, som verkar vara ett lika bra alternativ. Men jag fick en chock när de talade om priset, ca 11:- / sten. Det ger ett kvm-pris på ca 600:-. Kan aldrig tro att danskar och tyskar betalar de summorna. Mexitegel verkar vara ett mycket vanligt byggmaterial nere på kontinenten.
Har någon tips om var man kan handla vitt, rundhugget mexitegel billigare, i danmark eller tyskland? Eller finns någon svensk bygghandlare som säljer mexitegel till rimliga priser?
// Johan Sundström
Vet inte riktigt men, du skulle ju kunna söka efter begagnat. Rätt många gör nu sig av med mexitegel fasader. Har ett par vänner som ska göra sig av med ett par hundra kvadrat tveksam dock om den är rund huggen. Den fasaden tror jag du hade fått grattis bara du plockade ner den.
-Åke
-Åke
En granne jag pratade med hade köpt mexi tegel för 4 kr st. Jag vet inte var, men det är säkert värt att kolla upp. Någonstans i Tyskland var det iallafall.
Men kolla polen också det finns en del trådar om du söker här.
Stena-line har en del info om att handla byggvaror i polen. Lycka till.
Häls Niclas
Men kolla polen också det finns en del trådar om du söker här.
Stena-line har en del info om att handla byggvaror i polen. Lycka till.
Häls Niclas
Klicka här för att svara