5 149 läst ·
26 svar
5k läst
26 svar
Var kan man köpa ”galvanized piping”?
Koppligarna kostade 3353:- inkl. moms.Dan_Johansson skrev:
Rören, ställningsrör, hittade vi på Blocket. Jag tror att priset var runt 2000:-. Det blir rätt många meter när man lägger ihop alla bitarna. Sängen är rätt tung och väldigt stabil. Rörställningen håller nog för alla tänkbara och otänkbara belastningar om man nu vill testa. Den är inte förankrad i golvet då den är rätt bred. Testade att välta den men den stod pall. Men att fästa den är lätt fixat med några skruvar i stolpfötterna.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
Riktigt snyggt jobbat! Ca 25 kopplingar, så runt 130 spänn kopplingen?stigen skrev:
Koppligarna kostade 3353:- inkl. moms.
Rören, ställningsrör, hittade vi på Blocket. Jag tror att priset var runt 2000:-. Det blir rätt många meter när man lägger ihop alla bitarna. Sängen är rätt tung och väldigt stabil. Rörställningen håller nog för alla tänkbara och otänkbara belastningar om man nu vill testa. Den är inte förankrad i golvet då den är rätt bred. Testade att välta den men den stod pall. Men att fästa den är lätt fixat med några skruvar i stolpfötterna.
25 kopplingar räcker inte. Jag tror det är 30 st. när jag tänker efter. Där är ett längsgående rör under arbetsskivan och ett på tvären under bäddmadrassen. Bygger man i mindre rör blir det nog lite billigare ändå. Allting går enkelt att plocka ner och återanvändas till andra projekt!Dan_Johansson skrev:
Glömde en viktig detalj! På stegens rör klistrade vi den mjuka delen av kardborreband så att dom nakna fotsulorna slipper den kalla råa ytan. Biltema har sådana band i både svart och vitt till ett billigt pris.
Var köpte du rören?L Lärospånet skrev:
Nån som vet om det finns någon i stockholmsområdet som säljer kee klamps i butik?
det finns även designer hemsidor med kapade rör och kopplingar. dom är dyrare
http://fallskydd.se/?id=10P pjkw skrev:
Klicka här för att svara