Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Vad kostade bygget?
Koppligarna kostade 3353:- inkl. moms.
Rören, ställningsrör, hittade vi på Blocket. Jag tror att priset var runt 2000:-. Det blir rätt många meter när man lägger ihop alla bitarna. Sängen är rätt tung och väldigt stabil. Rörställningen håller nog för alla tänkbara och otänkbara belastningar om man nu vill testa. Den är inte förankrad i golvet då den är rätt bred. Testade att välta den men den stod pall. Men att fästa den är lätt fixat med några skruvar i stolpfötterna.

• Gilla
Hampusakerman och 1 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Koppligarna kostade 3353:- inkl. moms.
Rören, ställningsrör, hittade vi på Blocket. Jag tror att priset var runt 2000:-. Det blir rätt många meter när man lägger ihop alla bitarna. Sängen är rätt tung och väldigt stabil. Rörställningen håller nog för alla tänkbara och otänkbara belastningar om man nu vill testa. Den är inte förankrad i golvet då den är rätt bred. Testade att välta den men den stod pall. Men att fästa den är lätt fixat med några skruvar i stolpfötterna.
Riktigt snyggt jobbat! Ca 25 kopplingar, så runt 130 spänn kopplingen?

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Riktigt snyggt jobbat! Ca 25 kopplingar, så runt 130 spänn kopplingen?
25 kopplingar räcker inte. Jag tror det är 30 st. när jag tänker efter. Där är ett längsgående rör under arbetsskivan och ett på tvären under bäddmadrassen. Bygger man i mindre rör blir det nog lite billigare ändå. Allting går enkelt att plocka ner och återanvändas till andra projekt!

Glömde en viktig detalj! På stegens rör klistrade vi den mjuka delen av kardborreband så att dom nakna fotsulorna slipper den kalla råa ytan. Biltema har sådana band i både svart och vitt till ett billigt pris.

• Gilla
Hampusakerman
  • Laddar…
L
Kee Klamp är ett utmärkt system, jag har själv byggt ett trappräcke med det inomhus. Ett tips är att beställa kopplingarna direkt från England (där det kommer ifrån) om man vill spara lite pengar.

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
L Lärospånet skrev:
Kee Klamp är ett utmärkt system, jag har själv byggt ett trappräcke med det inomhus. Ett tips är att beställa kopplingarna direkt från England (där det kommer ifrån) om man vill spara lite pengar.
Var köpte du rören?
Nån som vet om det finns någon i stockholmsområdet som säljer kee klamps i butik?

L
Hejsan - rören köpte jag från Rinkaby och kopplingarna direkt över Ebay. Det blev som sagt klart billigast så.

P pjkw skrev:
Var köpte du rören?
Nån som vet om det finns någon i stockholmsområdet som säljer kee klamps i butik?
Du kan köpa både rör och kopplingar hos Svensk fallskyddsteknik" som ligger i Huddinge.

stigen stigen skrev:
Du kan köpa både rör och kopplingar hos Svensk fallskyddsteknik" som ligger i Huddinge.
Ah, var inte smart nog att kolla upp deras adress :)

det finns även designer hemsidor med kapade rör och kopplingar. dom är dyrare

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.