Hej!

Jag har sett flera videos där hemmafixare bygger olika saker med bland annat något som heter ”galvanized piping” men jag vet inte var jag kan köpa sådana rör.. någon som vet? Tack
Person som monterar en vägghängd galvaniserad rörkonstruktion mot en kaklad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person som sitter på golvet med en konstruktion av galvaniserade rör framför sig.
Skapa konto
Sex svarta galvaniserade rör i olika längder uppställda på träbakgrund.
Skapa konto
Svartmålade golvflänsar av märket 'SLK' ordnade på träbakgrund, tillhörande galvaniserade rör.
Skapa konto
Två svarta rörkopplingar i tee-format på träbakgrund.
Skapa konto

richardtenggren
Kolla efter blåa och svarta rör på vvsbutiker, tror det är vad du eftersöker.

• Gilla
Hampusakerman
  • Laddar…
L
Hej - själva rören och förgreningarna hittar du billigt på t ex Rinkaby rör - men väggfästena de kallar flanges är tyvärr svårare i Sverige. Det finns dock idag några webbplatser (bara att Googla - minns inte var jag såg det) som återförsäljer dessa i Sverige - kostar dock då betydligt mer än vanliga rördelar.

• Gilla
Hampusakerman
  • Laddar…
Tack för bra svar! Vet ni några andra butiker som kan ha dom?

• Gilla
Lärospånet
  • Laddar…
Sök efter VVS butiker. Men rinkaby är bland de billigaste på nätet så vet inte om du tjänar så mycket på att leta.

• Gilla
Hampusakerman
  • Laddar…
L
N NoOne2k skrev:
Även flänsarna finns på [länk]
Vad bra - det var mer än jag visste - sökte med ljus å lykta efter det för kanske fem sex år sen och då hade dom inte det.

Min mamma och bror har i sina hus gjort liknande fast med kopparrör, det blir riktigt snyggt :)

• Gilla
Hampusakerman
  • Laddar…
Det verkar som att Rinkaby bara levererar i hela meter, och vill man ha kortare så blir de ogängade.

Kolla med en lokal rörkrökare, vad han ska ha för att leverera gängat i önskat mått. Alternativt får du skaffa en egen gängklubba och gänga själv.

• Gilla
Hampusakerman
  • Laddar…
L
Det kanske är enklast då att fråga på någon rörfirma i grannskapet om du kan få köpa kapade och gängade rör i rätt längder.

Alternativet är ju att själv köpa en gängare om det skulle vara så att du blir biten och vill slå på stort :)

• Gilla
Hampusakerman
  • Laddar…
L
L Lärospånet skrev:
Det kanske är enklast då att fråga på någon rörfirma i grannskapet om du kan få köpa kapade och gängade rör i rätt längder.

Alternativet är ju att själv köpa en gängare om det skulle vara så att du blir biten och vill slå på stort :)
Hehe tvåa på den ser jag

Hej!

Jag tycker att du skall kolla med en firma som heter "Svensk fallskyddsteknik" och ligger i Huddinge. På deras hemsida du rörsystemen man kan bygga med.
Prata med Karl-Göran som är väldigt hjälpsam.
Produkterna heter Kee-Clamp och med dessa slipper du att gänga rörbitarna. Kopplingarna (otroligt många) finns i olika diametrar och det mesta går att bygga ihop med dessa. Mellan kopplingarna använder du standardrör som enkelt kapas med en kapskiva. Väldigt lättjobbat!
Jag byggde en loftsäng med arbetsbord under till min granne. Hela stommen med integrerad stege är rör som är gjord med dessa kopplingar. Han blev väldigt nöjd med resultatet!

Mvh/Dag

Person bygger loftsäng med integrerad stege och arbetsbord, använder Kee-Clamp kopplingar och rör.
Skapa konto

• Gilla
sir_daniel och 3 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Hej!

Jag tycker att du skall kolla med en firma som heter "Svensk fallskyddsteknik" och ligger i Huddinge. På deras hemsida du rörsystemen man kan bygga med.
Prata med Karl-Göran som är väldigt hjälpsam.
Produkterna heter Kee-Clamp och med dessa slipper du att gänga rörbitarna. Kopplingarna (otroligt många) finns i olika diametrar och det mesta går att bygga ihop med dessa. Mellan kopplingarna använder du standardrör som enkelt kapas med en kapskiva. Väldigt lättjobbat!
Jag byggde en loftsäng med arbetsbord under till min granne. Hela stommen med integrerad stege är rör som är gjord med dessa kopplingar. Han blev väldigt nöjd med resultatet!

Mvh/Dag

[bild]
Vad kostade bygget?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.