9 445 läst ·
37 svar
9k läst
37 svar
Var hittar man sådana här fyrkantiga apparatdosor?
Ser väldigt stort ur.X xLnT skrev:Vad intressant, vad är det som inte passar?
Det finns ju olika djup på dosor om det är det du menar.
För annars ska ju vissa av deras brytare passa, som tex trapp-/1-poliga (1-3st vipp) där bakstycket är 52mm. C/c-mått på skruvarna är ju 60mm precis som hos oss.
Även deras dimmrar med en modul ska passa.
Vilka dosor har ni testat med och vilka brytare är det ni har?
Bekräfta att det passar så kan vi rekommendera detta efteråt.
Folk byter mot fyrkantiga dosor, knappast för nöjes skull, men passar det är det ju desto bättre.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Du kan ju köra en dimmerpuck och deras K 531 EU eller K 535 EU, tror jag. På deras vanliga LS990 inserts så finns det en ”kopplingsschema” över brytaren, det saknades här, så lite osäker. Men i broschyren så finns ju deras LB Management som alternativ.O oscrug skrev:
Här hemma kommer vi bara köra med återfjädrande och dimmerpuckar.
Ok, då var det testat.
Trappbrytaren passade i båda anslutningsdosorna jag hade hemma (Rutab spårdosa och ABB AU60.1).
Dimmern passade inte i ABB dosan, egentligen inte i spårdosan heller, men med lite modifikation så går det att få in den. Det man får modifiera är jordplinten, den har de monterat annorlunda på dimmern (av någon ologisk anledning), men den går nog att vrida på om man filar bort plastbiten som låser fast den i sidled.
Nu kostar ju inte de fyrkantiga dosorna som B&P säljer mer än vad dosorna kostar här i Sverige, och jag ser ingen anledning till att det skulle vara en osäker dosa, så den biten kan inte vara ett problem.
Jag ser inte att det skulle vara ett problem att montera annan dosa heller om man nu mot förmodan skulle vilja byta brytare i framtiden.
Här ser ni bilder.
Trappbrytaren passade i båda anslutningsdosorna jag hade hemma (Rutab spårdosa och ABB AU60.1).
Dimmern passade inte i ABB dosan, egentligen inte i spårdosan heller, men med lite modifikation så går det att få in den. Det man får modifiera är jordplinten, den har de monterat annorlunda på dimmern (av någon ologisk anledning), men den går nog att vrida på om man filar bort plastbiten som låser fast den i sidled.
Nu kostar ju inte de fyrkantiga dosorna som B&P säljer mer än vad dosorna kostar här i Sverige, och jag ser ingen anledning till att det skulle vara en osäker dosa, så den biten kan inte vara ett problem.
Jag ser inte att det skulle vara ett problem att montera annan dosa heller om man nu mot förmodan skulle vilja byta brytare i framtiden.
Här ser ni bilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto