E El-Löken66 skrev:
Allt är ju möjligt.

Lägg upp lite bilder.
Jag tycker iaf de är dundersnygga, se bild och härlig känsla.

Men nu lutar det tyvärr åt att jag ger upp då jag inte hittar någon lösning på hur flexröret kan få att fästas i apparatdosorna. I svenska doser fastnar flexröret.

Två vita apparatdosor på en bordsskiva, en med utstickande anslutningar och en med guldfärgad ratt på toppen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
Christoffer L
  • Laddar…
E
O oscrug skrev:
Jag tycker iaf de är dundersnygga, se bild och härlig känsla.

Men nu lutar det tyvärr åt att jag ger upp då jag inte hittar någon lösning på hur flexröret kan få att fästas i apparatdosorna. I svenska doser fastnar flexröret.

[bild]
Tja, jag vet inte, jag gillar manöverspakarna men inte plattan så mycket. Det finns även mycket snygga apparater du kan köpa in från Tyskland som passar svenska dosor.
Svart bakelitströmställare med två manöverspakar mot blank rund platta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
oscrug
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Tja, jag vet inte, jag gillar manöverspakarna men inte plattan så mycket. Det finns även mycket snygga apparater du kan köpa in från Tyskland som passar svenska dosor.
[bild]
de var snygga, var köper man dem?
Tar gärna tips på bra tyska sajter.

Det där är Buster & Punch brytare (https://www.busterandpunch.com/)
Jag ser ingen anledning till varför inte deras vippbrytare eller dimmrar (upp till 2 moduler) skulle passa i våra anslutningsdosor? cc60 på skruvarn aoch 88mm breda sidor täcker ju dosan med marginal.
Jag har själv planerat för såna brytare.

Redigerat:
Du ska även vara medveten om att det är du som importerar som har ansvaret för att dom uppfyller kraven som ställs hos oss. I alla fall om du handlar från GB.

Det blir installation av vanliga svenska runda dosor. Det blev för krångligt med fyrkantiga.

E
X xLnT skrev:
Det där är Buster & Punch brytare ([länk])
Jag ser ingen anledning till varför inte deras vippbrytare eller dimmrar (upp till 2 moduler) skulle passa i våra anslutningsdosor? cc60 på skruvarn aoch 88mm breda sidor täcker ju dosan med marginal.
Jag har själv planerat för såna brytare.
Passar det i runda dosor är det ju desto bättre.
Vad är bredden på den svarta klumpen?

O oscrug skrev:
Det blir installation av vanliga svenska runda dosor. Det blev för krångligt med fyrkantiga.
Varför ville du ha fyrkantiga lådor om de passar i våra standarddosor? Har du möjligtvis 3- eller 4-modulers brytare också?

E El-Löken66 skrev:
Passar det i runda dosor är det ju desto bättre.
Vad är bredden på den svarta klumpen?
Jag vet inte vad du menar med klump, men de har väldigt detaljerad dokumentation, så du lär hitta alla mått du kan tänkas behöva där.

X xLnT skrev:
Varför ville du ha fyrkantiga lådor om de passar i våra standarddosor? Har du möjligtvis 3- eller 4-modulers brytare också?
Alltså det blir inte Buster & Punch för vår del utan andra brytare som passar i svenska runda dosor. Vilka det blir har vi inte kommit på än.

O oscrug skrev:
Alltså det blir inte Buster & Punch för vår del utan andra brytare som passar i svenska runda dosor. Vilka det blir har vi inte kommit på än.
Ok, låter som ni testat passformen redan. Passar de inte i våra vanliga dosor menar du?

E
X xLnT skrev:
Jag vet inte vad du menar med klump, men de har väldigt detaljerad dokumentation, så du lär hitta alla mått du kan tänkas behöva där.
Okej, jag ska själv inte installera dylika, tänkte bara så du inte lovar att det passar och folk importerar dyra grejer som sen inte passar.

E El-Löken66 skrev:
Okej, jag ska själv inte installera dylika, tänkte bara så du inte lovar att det passar och folk importerar dyra grejer som sen inte passar.
Det ansvaret ligger på individen att faktakolla.
Alla deras brytare passar såklart inte.

• Haha
El-Löken66
  • Laddar…
X xLnT skrev:
Ok, låter som ni testat passformen redan. Passar de inte i våra vanliga dosor menar du?
Nej, de passar inte i vanliga svenska runda dosor.

O oscrug skrev:
Nej, de passar inte i vanliga svenska runda dosor.
Vad intressant, vad är det som inte passar?
Det finns ju olika djup på dosor om det är det du menar.
För annars ska ju vissa av deras brytare passa, som tex trapp-/1-poliga (1-3st vipp) där bakstycket är 52mm. C/c-mått på skruvarna är ju 60mm precis som hos oss.
Även deras dimmrar med en modul ska passa.
Vilka dosor har ni testat med och vilka brytare är det ni har?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.