Atenza skrev:
då är de lätt att skivan knacks av sej själv före du skurit klart, speciellt om du t ex delar skivan på längden.
Det här låter som största nackdelen i mitt tycke och faktiskt nåt jag funderade på innan det kom upp i den här tråden. Om jag vill dela en 120cm bred 13mm skiva mitt i på längden dvs. 600mm kommer att hänga i luften. Kommer den knäckas då av sin egenvikt eller knäcks den endast de gånger man är lite ovarsam och stödjer sig mot skivan?
 
Sticksåg fungerar bra i gips också, lämpligen en billig då det drar in lite damm i mekanismen & motorn om man inte kör dammsugare.

Fick köra glasroc enbart med denna metoden då skiten inte går att knäcka bra pga alla porer (som var i mina).

Ska man finpassa är gipshyveln ett underbart redskap!
 
Danne_83 skrev:
Det här låter som största nackdelen i mitt tycke och faktiskt nåt jag funderade på innan det kom upp i den här tråden. Om jag vill dela en 120cm bred 13mm skiva mitt i på längden dvs. 600mm kommer att hänga i luften. Kommer den knäckas då av sin egenvikt eller knäcks den endast de gånger man är lite ovarsam och stödjer sig mot skivan?

Den kommer att knäckas av sin egenvikt, så länge du inte har något som stöder upp den.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.