2 420 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Var hittar jag små skruv M4 1,4x13mm
Jag antar att det är dimensionen mellan gängorna på skruven.
det står så här M4,2X1,4X13 MM (effektiv längd 6,6MM)
6.6 stämmer nog med längden mätt från skruvhuvudet.
Det åtgår därav M4 2X.
Märkesverkstaden vill ha 10kr styck för dessa skruv.
det står så här M4,2X1,4X13 MM (effektiv längd 6,6MM)
6.6 stämmer nog med längden mätt från skruvhuvudet.
Det åtgår därav M4 2X.
Märkesverkstaden vill ha 10kr styck för dessa skruv.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Om det är ”vanlig” plåtskruv 4,2 x 13 så är det en vanlig dimension, jag har några hundra men porto är 7 kr.
Protte
Protte
Då får jag ta dom från märkesverkstaden, jag måste bara borra ut dom först, det finns inte så mycket att borra i om man säger så.
Jag ska vänsterborra med en 1,5 mm borr och hoppas att dom följer med ut.
Skruvhuvudet original är helt värdelöst, minsta stjärnbitsen och sedan rost på det som gjort för att vridas sönder.
Skruvhuvudet original är helt värdelöst, minsta stjärnbitsen och sedan rost på det som gjort för att vridas sönder.
Det vill jag nog påstå var rätt hyfsat pris för en liten skruv som reservdel.A Andy78 skrev:
I bulkpack med 500 styck kostar de väl 150 spänn påsen men som reservdel betalar du 9,75 för att du slipper fundera på vilken skruv det är och att den finns att tillgå.
Jag har fått ge uppåt hundringen för liknande småpryttlar.
Jag brukar köpa på järnaffären skruv mutter å brickor, runt 2-3kr styck, det är inte värt att åka runt å leta bara för dessa skruvar, har dock en affär runt hörnet som säljer RC bilar båtar å annat ska kolla med dem.Fotografen skrev:
Det vill jag nog påstå var rätt hyfsat pris för en liten skruv som reservdel.
I bulkpack med 500 styck kostar de väl 150 spänn påsen men som reservdel betalar du 9,75 för att du slipper fundera på vilken skruv det är och att den finns att tillgå.
Jag har fått ge uppåt hundringen för liknande småpryttlar.
Ursäkta min dumhet, hur gör man när man vänsterborrar?A Andy78 skrev:Då får jag ta dom från märkesverkstaden, jag måste bara borra ut dom först, det finns inte så mycket att borra i om man säger så.
Mittåt! När det gäller mitt inlägg #10. Redan i början av -60 talet gjorde jag bekantskap med metallborrar som hade vänstervriden spiral. Jag jobbade då under ett halvår på Svenska Metallverken i Uppl.Väsby. Dessa borrar, användes då i kurvstyrda flerspindliga automater som bearbetade arbetsstycket från tre håll samtidigt. Detta beroende på att spindel ett, som var master och snurrade medurs, spindel två och tre snurrade moturs. På det sättet tjänade man arbetstid och minskade antalet uppsättningar av arbetsstycket. Man får väl anta att det var någon innovativ person inom tillverkningsindustrin som "råkade" få med sig dessa borrar hem, borrat ur någon bult, och lagt märke till att gängan följde med ut, och därmed såg möjligheterna till förtjänst genom att marknadsföra dessa som ett osvikligt medel för att få ut avdragna bultar.
Jag måste lägga till, det gäller att hitta mitt i prick på bulten.
Jag måste lägga till, det gäller att hitta mitt i prick på bulten.
Redigerat:
Klicka här för att svara