12 406 läst ·
18 svar
12k läst
18 svar
Var hittar jag dubbel dimmer
Köp en riktiga grejer från en svensk butik online eller i verkligheten. Dvs proffsgrejer och inte Julas egna eller Biltemas grejer. Då ser det seriöst ut och funkar om 10 år. Fast installation ska inte göras med skit som pajar eller är säkerhetsmässigt tveksamt.
// Magnus
// Magnus
Vad finns det för täcklock och rattar till denna dimmer? Skaften ser ut som vanliga D-skaft så där passar väl många vanliga potentiometerhattar.T ThobbeT skrev:Hej! Om man redan har en vanlig enkeldosa i väggen och inte vill riva upp väggen och ändra så fungerar det ju inte. Att sätta en utanpå-liggande dubbelram ovanpå dosan går ju, men helst inte är ju lite klumpigt/sticker ut. Jag önskar fortfarande en dimmer och en brytare i samma. Eller då en dimmer dubbel två rattar som denna, [länk], men jag behöver inte Zigbee och styrning. Bara två dimrar. Men det kanske finns en sån som klarar LED och andra lampor?
Kronbrytare och dosdimmer? Ena vippan återfjädrande dimmer och andra vippan styr det andra du vill styraT ThobbeT skrev:Men det är ju bra konstigt att man inte kan få tag i en vanlig LED-dimmer med vridratt och sen en vippa t.ex. under, så man kan ersätta en dubbelbrytare som sitter "överallt", en för taklampan och en t.ex. för uttaget ovanför fönstret. Oftast behövs dimmer bara för en av tändningarna och brytare för den andra. Är det så trångt inne i en dimmer att det inte går att klämma in en liten brytare också?
Klicka här för att svara