Den enda stavmosaik jag hittar har stavarna i samma riktning. Eller har jag fel på min dator och inte får upp rätt sida?

Men om man hittar nåt som passar behöver man ju bara klippa ut ett "sjok" som är lagom stort, inte pussla varenda liten bit! Men det är klart, lite mer pyssel blir det ju.

Om du inte hittar på rätt ledd och ska laborera med klipp och klista MÅSTE du göra ett eget test. Det är så lätt hänt att man inte räknar med en av alla skarvar eller nåt. Om jag läser din skiss rätt SKA EN STAV vara lika lång som 4 stavar är breda + 3 skarvar.

Kolla på Centro BC Stone Dark, vi ska ha plattorna 10x10 i vårt wc. och de har även spårade klinkerplattor i samma storlek, vi funderade på att lägga ut det som detaljer i golvet ett tag. Se vårt blogg där vi visar exempel på färgen (den övre pattan)
http://salstatosee.blogspot.com/2009/09/kakel-och-klinker.html

Såg idag samma mönster på höganäshuset i högdalen.
Jätte snygga men tyvär ganska dyrt, tror det var 2000kr per kvm.
Men de fanns i några olika färger. De sitter på en ställning rakt utanför dörren till deras fyndrum om du åker dit och tittar. Min fru ville ha dem på vårat golv men det blev lite för dyrt för oss. Men lycka till.
Häls Niclas

Såg idag samma mönster på höganäshuset i högdalen.
Jätte snygga men tyvär ganska dyrt, tror det var 2000kr per kvm.
Men de fanns i några olika färger. De sitter på en ställning rakt utanför dörren till deras fyndrum om du åker dit och tittar. Min fru ville ha dem på vårat golv men det blev lite för dyrt för oss. Men lycka till.
Häls Niclas

Tack för alla svar!
Jag var tvungen att ge upp mitt letande. Vi valde istället en supersnygg varmgrå platta med rakskurna kanter från Centro. Storlek 15x15 cm. Vi hade frånbörjan tänkt oss något lite mer udda och spektakulärt än 15x15-plattor, men jag tror det kommer att bli supersnyggt. På väggarna ska vi ha vitt, blankt 20x33 kakel och på ena kortväggen blir det en fond med Sici-mosaik i en helt underbara mättade grönblå nyanser.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.