Det sa poff i ett grenuttag och dvärgbrytaren löste ut och blev helt ”slapp”, dvs går inte att återställa.
Var hittar man just Garo i butik, lyckas inte snabggoogla. Alla säkringar i centralen är Garo, även nya/3 år gamla och det blir jobbigt för ögat med en av annat märke.
Pga Murphys är vardagsrumet med TV på den gruppen och sambon åker iväg med bilen över helgen om nån timme
Var hittar man just Garo i butik, lyckas inte snabggoogla. Alla säkringar i centralen är Garo, även nya/3 år gamla och det blir jobbigt för ögat med en av annat märke.
Pga Murphys är vardagsrumet med TV på den gruppen och sambon åker iväg med bilen över helgen om nån timme
Jag i min tur tycker det är en dålig konstruktion eftersom det är så otydligt hur man gör för att återställa. Det är helt enkelt helt ointuitivt, och det finns inte heller någon märkning på den som visar det. Du är definitivt inte den första som haft problemet, och det lär vara fler än en som ringt elektriker för att lösa det...
Jag har ju gjort det förut men mindes inte att man fick trycka så distinkt i botten. Tänkte att det skulle bli första gången på mina 49 år jag fått byta en dvärg men icketM Millox skrev:Jag i min tur tycker det är en dålig konstruktion eftersom det är så otydligt hur man gör för att återställa. Det är helt enkelt helt ointuitivt, och det finns inte heller någon märkning på den som visar det. Du är definitivt inte den första som haft problemet, och det lär vara fler än en som ringt elektriker för att lösa det...
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 134 inlägg
Nej, jag har inte riktigt tillräckligt koll för att säga det. Mitt underlag är begränsat till tre, så det är inte direkt något omfattande statistiskt underlag men det är bara en av dessa som jag vet är garo och det är i denna tråd aktuella mcb. Övriga vet jag inte fabrikat på, men hemma har jag Hager och dessa behöver vad jag minns inte återställas innan de kan slås till igen.
Ja, det behövs kontakta elektriker ifall det inte går att manövrera. Säkringar löser sällan utan någon anledning så detta behövs undersökas grundligt.
Kanske därför gjort denna test för att bedöma ifall erforderlig kompetens finns på plats.
Kanske därför gjort denna test för att bedöma ifall erforderlig kompetens finns på plats.
Denna modell är sådan. Egentligen rätt fiffigt då man vet om den löst ut eller om den manuellt manövrerats. Garo tog bort denna typ 2010. Har aldrig sett detta hos någon annan tillverkare.Bo.Siltberg skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Långa ändhättor / krympslangar? Vart hittar man dessa?
El -
Var hittar man dörrar och fönster till en utomhus bastu?
Bastu -
Var hittar man smidesgrindar till trädgården
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Var hitta riktigt små modulbackar (plockbackar)??
Verktyg & Maskiner -
Hitta duktig och prisvärd konstruktör i Stockholm
Referenser Hantverkare & Entreprenörer