836 läst ·
3 svar
836 läst
3 svar
Var hittar man smidesgrindar till trädgården
Behöver en smides/järn grind in till vår trädgård. Mått 120 x 170 cm. Men hittar inga i dessa mått. För övrigt tycker jag bara man hittar tråkiga, gammeldags varianter på nätet.
Har någon tips på säljställen för trädgårdsgrindar i smide?
Alternativt tips på någon som är riktigt duktig och prisvärd på att tillverka special ritade grindar? Jag har en design som jag skulle vilja förverkliga.
Har någon tips på säljställen för trädgårdsgrindar i smide?
Alternativt tips på någon som är riktigt duktig och prisvärd på att tillverka special ritade grindar? Jag har en design som jag skulle vilja förverkliga.
Allt beror väl på var du bor. Hade kontaktat en smides firma oavsett. Alla sådana firmor kan typ ta på sig vad du söker. Om inte bör de lägga ner.
Du ska dock veta att det är en hel del arbete med grindar / räcken om du räknar pris/kg jämfört med en stålbalk. Bli inte förvånad över priset, bör antagligen galvaniseras också.
Du ska dock veta att det är en hel del arbete med grindar / räcken om du räknar pris/kg jämfört med en stålbalk. Bli inte förvånad över priset, bör antagligen galvaniseras också.
De enda smidda trädgårdsgrindarna som jag någonsin har sett smiddes av en lots som sysselsättning när han hade vakttur på Korsören och det inte kom något fartyg.
Han behövde någon hobby som han på kort varsel kunde lägga ifrån sig om det kom en lotsning.
Annars är smidda räcken och grindar helt enkelt för dyra. Både i nutid och dåtid.
Han behövde någon hobby som han på kort varsel kunde lägga ifrån sig om det kom en lotsning.
Annars är smidda räcken och grindar helt enkelt för dyra. Både i nutid och dåtid.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 823 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 823 inlägg
Jag håller med föregående, prata med lokal firma som jobbar med ”svets och smide” så ska du se att de snitsar ihop ett precis som du vill ha. Annars kan de lotsa dig vidare till en lokal förmåga som kommer kunna det.
Klicka här för att svara