Milkshaken: Nu när du nämner det så minns jag ju faktiskt dem modellerna. Dock så har jag svårt att föreställa mig att jag skulle hitta äldra stolar med samma "exklusiva" feeling. Den här stolen använder inte plastband.

Tycker att stolen är så pass enkel och snygg i sin utforming att jag är förvånad över att det inte går att hitta liknande...(billigare).

Fick dock höra från producenten att Keramix i Piteå säljer den här stolen, så för den som har mera stålars än mig vet ni var ni kan vända er :)

Milkshaken
hehe interistia,,, är det inte exklusivt nog med att hitta en pryl från -50 talet som dessutom ska se ut som en -50 talare... Dvs, Orginal?? Är det bättre med plagiat för exklusiviteten? :)

haha...vad ska jag säga om det annat än att jag är en ytlig F**.

Skämt åsido så är jag helt klart öppen för att hitta några schyssta exemplar av originalmodell. Men jag har svårt att föreställa mig att jag kommer att använda så pass mycket tid och energi som det krävs på att fara runt på auktioner för att möjligens, möjligens hitta ett ex som påminner om dessa.

Jag föredrar enkelheten av att sitta hemma i soffan och beställa det jag är ute efter.

Men om någon har tips på hur jag bäst går till väga för att göra ett begnatfynd så är jag mottaglig för det.

Milkshaken, om det är en orginalstol från 50-talet som jag ska leta efter så blir det väl oftast stolar motsvarande detta skicket? Coolt, men inte helt den stilen som vi är ute efter.

sl387814_36990246.jpg

Redigerat:
Den här påminner ju faktiskt litegrann om den jag tidigare sett. Dock utan "gungfunktion".
Hittade den hos en dansk grossist. Stolen heter Trinidad. Har mailat för att få reda på vem som är tillverkaren och om den kan fås tag i Sverige.

Någon som vet något om denna?
09490-t.jpg

Milkshaken
interista skrev:
Milkshaken, om det är en orginalstol från 50-talet som jag ska leta efter så blir det väl oftast stolar motsvarande detta skicket? Coolt, men inte helt den stilen som vi är ute efter.

[bild]

hehehe... självklart ska ni ha det där....:)
Skämt åsido så skojade jag lite med dig tidigare.... Klart det ska användas retro..... Leta vidare, men jag tror ni får kolla på annat håll för att se....
vore ju synd om ni bara såg just en modell (tillverkare) ... kolla hos möbelnasare, dom brukar ofta ha ett brett sortiment....
ska se om jag kommer ihåg namnet på en jag vet finns utanför Nässjö..... tar nog några timmar innan jag kommer på det...:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.