Johan_A_M
När du väl hittar en. Kolla att den klarar ditt vattennäts tryck. Många "design" kranar har ursprung från andra länder, och klarar inte svenska krav. Jag köpte en "design" kran från Light house. Den jäveln läckte. Det var en engreppsblandare. Men du kanske söker gammal hederlig ventilkranar? då borde inte vattentrycket vara något problem. Men snygg är den, lycka till
 
  • Gilla
Johan_A_M
  • Laddar…
http://www.badex.se/~badexse/index.php/klassisk-design t.ex.
Vi har köpt några därifrån samt ett gäng engelska blandare.
Just den du länkade till har jag inte sett innan, snygg! Skulle dock inte rekommendera tvågreppsblandare till dom armaturer som används väldigt ofta till vardags. Det finns ganska snygga som ändå är moderna nog i användandet. Vi har dock tvågreppsblandare på gästbadrummet t.ex.
 
  • Gilla
Johan_A_M
  • Laddar…
Johan_A_M
Tack för tips bägge två! Ska kika vidare och återrapportera här.
 
Har du kollat i olika byggnadsvårdsbutiker? De har flera i äldre stil, även art deco (som kranen du länkar till är).
 
Johan_A_M
Tack MissAnpassad! Vi kikade runt och hittade några fina på Gamla Mejeriet i Skåne!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.