Status
Inte öppen för fler kommentarer.
För att undra om själva artikeln då: Lade polisen ned detta?

Jag rekommenderar förövrigt att köpa lås och nycklar som inte får kopieras hej vilt typ ASSA D12, era vanliga sjustiftare går med lätthet att kopiera hos vilken klackbar som helst.

Marlen Eskilsson skrev:
Nu är vi ju på Byggahus.se och just nu debatterar vi ämnet hantverkare.
Och vi håller oss enbart till ena sidan av myntet. Rättning i leden. Grymt trist vinkling på artikeln, och lite lustigt hur den kom till. Och av vilka.

Forumet står på konsumenternas sida, men uppgiften kan knappast vara att slå in kilar mellan konsumenterna och hantverkarna. Riktigt trist gjort av er.

Beträffande att lämna ut nyckel eller ej så är det naturligtvis helt upp till var och en, vill man vara hemma så får man väl vara det, även om det inte på något sätt skulle skänka ett bättre försäkringsskydd eller minimera risken speciellt mycket.

Jag brukar välja att leja bort saker bland annat för att jag är mer lönsam när jag utför mitt yrke framför att ta ledigt och göra något som tar fem gånger så långt tid som för en yrkesman.

Mer intressant, tycker jag, vore att göra en väl underbyggd artikel om hur man köper en hantverkstjänst, en checklista på vad man ska kolla upp som minimum. Inte att förglömma är att våra hem är hantverkarnas arbetsplats, och 99,9999999% av dessa är ärliga. Avarter går sällan att gardera sig emot ändå. Och de finns överallt, i alla yrkesgrupper.

• Gilla
xdigger och 2 till
  • Laddar…
Robert63 skrev:
Och vi håller oss enbart till ena sidan av myntet. Rättning i leden. Grymt trist vinkling på artikeln, och lite lustigt hur den kom till. Och av vilka.

Forumet står på konsumenternas sida, men uppgiften kan knappast vara att slå in kilar mellan konsumenterna och hantverkarna. Riktigt trist gjort av er.

Beträffande att lämna ut nyckel eller ej så är det naturligtvis helt upp till var och en, vill man vara hemma så får man väl vara det, även om det inte på något sätt skulle skänka ett bättre försäkringsskydd eller minimera risken speciellt mycket.

Jag brukar välja att leja bort saker bland annat för att jag är mer lönsam när jag utför mitt yrke framför att ta ledigt och göra något som tar fem gånger så långt tid som för en yrkesman.

Mer intressant, tycker jag, vore att göra en väl underbyggd artikel om hur man köper en hantverkstjänst, en checklista på vad man ska kolla upp som minimum. Inte att förglömma är att våra hem är hantverkarnas arbetsplats, och 99,9999999% av dessa är ärliga. Avarter går sällan att gardera sig emot ändå. Och de finns överallt, i alla yrkesgrupper.
Rättning i leden? Varför läser och kommenterar du då inte alla de artiklar som redan skrivits och handlar om det du tycker är mer intressant? För det finns redan en hel del sådana!

Sedan är det lite intressant, du påstår att det bara är en på miljarden hantverkare som är oärliga. Det innebär i praktiken att det inte finns en enda oärlig hantverkare i hela Sverige, sannolikt inte i hela världen. Rätting i leden? Jo jag tackar ja.

Problemet med hantverkarna är att de är kraftigt överrepresenterade när det gäller dessa "avarter".

Robert63 skrev:

Källhänvisning på ditt påstående "99,9999999% av dessa är ärliga"

Jag vill ha källa på thomasx påstående! Det där påståendet var lika korkat som vilket rasistiskt uttalande som helst. Det säger mer om dig, antar att du känner andra genom dig själv? ALLA hantverkare som jag känner är ärliga och rejäla människor, til skillnad från er som med lätthet spyr ur er rena fantasipåståenden.

xdigger skrev:
Jag vill ha källa på thomasx påstående! Det där påståendet var lika korkat som vilket rasistiskt uttalande som helst. Det säger mer om dig, antar att du känner andra genom dig själv? ALLA hantverkare som jag känner är ärliga och rejäla människor, til skillnad från er som med lätthet spyr ur er rena fantasipåståenden.
Konsumentverket!

"Under de tio åren som Konsumentverket mätt klagomålen som kommer in till den kommunala konsumentvägledningen har boendefrågor och då närmare bestämt hantverkstjänster legat överst på klagotoppen."

Tio år i rad!

http://www.konsumentverket.se/Om-os...erkstjanster--det-storsta-konsumentproblemet/

Om du tycker det är korkat och rasism, xdigger, så är det i så fall konsumentverket som du tycker är korkade och rasistiska.

Kan vi nu då få se källhänvisningen till att det bara är en på en miljard av alla hantverkare som inte är ärliga!?!?! (Där kan vi för övrigt snacka om ett korkat påstående....)

Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
thomasx skrev:
Konsumentverket!

"Under de tio åren som Konsumentverket mätt klagomålen som kommer in till den kommunala konsumentvägledningen har boendefrågor och då närmare bestämt hantverkstjänster legat överst på klagotoppen."

Tio år i rad!

[länk]

Om du tycker det är korkat och rasism, xdigger, så är det i så fall konsumentverket som du tycker är korkade och rasistiska.

Kan vi nu då få se källhänvisningen till att det bara är en på en miljard av alla hantverkare som inte är ärliga!?!?!
Fast nu var det ju inte bara det du påstod, utan "Därtill kan vi konstatera att ARN tar just hantverkare som exempel på de som är sämst på att följa ARN's beslut. Inte heller så smickrande för hantverkarskrået...". En källa på det tack (vilket kommer vara intressant att se då det är flera andra som leder den ligan med en väldigt massa procent).

Du måste verkligen älskat din dykarlampa eftersom du är så himla upprörd. Men har du frågat exempelvis dina barn om de vet något om det? För när jag var liten gömde jag saker jag haft sönder och som jag inte fick leka med.

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
thomasx skrev:
Konsumentverket!

Tio år i rad!

[länk]

Kan vi nu då få se källhänvisningen till att det bara är en på en miljard av alla hantverkare som inte är ärliga!?!?! (Där kan vi för övrigt snacka om ett korkat påstående....)
Jag tycker på riktigt synd om dig om du verkligen tror på det där själv.

thomasx skrev:
Konsumentverket!

Tio år i rad!

[länk]

Det var ditt påstående, alltså din bevisbörda, inte ens det lyckades du med.

MissAnpassad skrev:
Fast nu var det ju inte bara det du påstod, utan "Därtill kan vi konstatera att ARN tar just hantverkare som exempel på de som är sämst på att följa ARN's beslut. Inte heller så smickrande för hantverkarskrået...". En källa på det tack (vilket kommer vara intressant att se då det är flera andra som leder den ligan med en väldigt massa procent).

Du måste verkligen älskat din dykarlampa eftersom du är så himla upprörd. Men har du frågat exempelvis dina barn om de vet något om det? För när jag var liten gömde jag saker jag haft sönder och som jag inte fick leka med.
Varför drar du in mina barn i detta? Varför drar du slutsatsen att de överhuvudtaget skulle kunna ha något med saken att göra? Vad vet du egentligen om mina barn, och deras förehavanden i samband med att dyklampan försvann? Och vad vet du om vilket affektionsvärde dyklampan hade? Men om vi ska köra den nivån, så kan jag väl bara säga att du inte verkar haft en så trevlig uppväxt, men det är klart, det kanske redan framgår av ditt alias, vad vet jag. Mina barn är för övrigt inte rädda att berätta för mig om de gjort något galet.

Men självklart ska du få din källa, se nedan. Och nu förväntar jag mig att du presenterar en källa på ditt påstående att "det är flera andra som leder den ligan med en väldigt massa procent". Det ska bli intressant att då se den källan, då det bara är ARN som kan veta detta, och de har ju som sagt redan uttalat något annat nedan.

http://www.arn.se/om-arn/aktuellt/oforandrad-foljsamhet-for-arns-beslut/

Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
xdigger skrev:
Tja, jag är väl inte så förvånad. Om jag förstod saken rätt, driver du en firma med hantverkstjänster. Och du tror inte på konsumentverket. Och tycker synd om de som gör.
Nej, jag är inte förvånad, tyvärr.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Nu har jag upprepade gånger presenterat källor på allt jag blivit ombedd om.

Men inte en enda källa på det jag har efterfrågat, har presenterats. Inte en enda. Vare sig i denna, eller den andra tråden.

Det säger en hel del.

• Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
thomasx skrev:
Varför drar du in mina barn i detta? Varför drar du slutsatsen att de överhuvudtaget skulle kunna ha något med saken att göra? Vad vet du egentligen om mina barn, och deras förehavanden i samband med att dyklampan försvann? Och vad vet du om vilket affektionsvärde dyklampan hade? Du verkar vara en mycket mycket otrevlig person, tycker jag! Men om vi ska köra den nivån, så kan jag väl bara säga att du inte verkar haft en så trevlig uppväxt, men det är klart, det kanske redan framgår av ditt alias, vad vet jag. Mina barn är för övrigt inte rädda att berätta för mig om de gjort något galet.

Men självklart ska du få din källa, se nedan. Och nu förväntar jag mig att du presenterar en källa på ditt påstående att "det är flera andra som leder den ligan med en väldigt massa procent". Det ska bli intressant att då se den källan, då det bara är ARN som kan veta detta, och de har ju som sagt redan uttalat något annat nedan.

[länk]
För att dina barn mycket möjligt kan ha med dykarlampans plötsliga försvinnande att göra, vet man minsta lilla om hur barn reagerar och gör, så vet man det. Och Thomas, kan du visa någonstans vart jag kallat dig namn? Eller där jag bett dig om något annat än att bevisa dina egna påståenden samt förklarat för dig att din tro om att förtal och uthängning var samma sak inte var riktigt rätt.

Vet du att när mitt hem brann ner, så det enda som spelade någon som helst roll att det försvann var mina fotografier, mitt dykarset var helt ovidkommande, jag var bara tacksam över att varken jag eller mina djur var hemma. När man varit med om något sådant, så lär man sig att inte hänga upp sitt liv på saker, för de är just saker, dvs de har ingen själ och går att ersätta. Hade min dykarlampa inte brunnit upp, så hade du kunna få den helt gratis.

Och så går du på person, mår du bättre av att försöka sparka på andra? Du kommer aldrig lyckas med det med mig, tyvärr för dig.

Du har redan fått en källa på mitt påstående, eller öppnar du inte länkarna folk ger dig och läser dom? Men vi tar och plockar isär ditt påstående, det som står i texten om byggföretag är detta: "På andra områden där det finns fler småföretag, till exempel bland hantverkare, är följsamheten lägre." Är följsamheten lägre än alltså 100 % som det står i meningen innan. Hur fick du det till att de är sämst eller är en av de sämre?

nissenhj skrev:
Källhänvisning på ditt påstående "99,9999999% av dessa är ärliga"
Naturligtvis inte, det var bara ett sätt att exemplifiera, men det tror jag du förstod.

MissAnpassad skrev:
Och så går du på person, mår du bättre av att försöka sparka på andra?
Det har diskuterats i andra trådar, om varför "vissa" kommer undan med detta. Anledningen är nog helt enkelt att det gynnar affärsmodellen att ha utvalda som rör om i grytan, klickgenererande personer är bra för rankingen på Kia-index, oavsett om de tillför något eller inte.

Det kan absolut finnas gott gry i artikeln, men som den vinklas, valet av tidpunkt för den samt personerna som är inblandade, visar enligt mitt tycke mest på dåligt omdöme. Jag tycker verkligen att forumet är bra, att det står upp för oss konsumenter, men detta gav en fadd smak i munnen. Och jag gissar dessutom att det inte ens kollats upp ifall det finns någon sanning bakom händelsen som exemplifieras i artikeln.

Visst kan hantverkare stjäla, men detta händer inom alla yrkeskategorier och går inte att gardera sig emot, vilket gör artikelns vinkling högst vinglig. Vi har oerhört många personer som har våra hem som arbetsplats, så att hänga ut hantverkarkåren känns som som sagt bara som ett försök att slå in en separerande kil. Trist.

Själv har jag hittat en bra funktion för att slippa personer som konsekvent går på personangrepp och som jag upplever argumenterar utan minsta vilja att ta in eller ens försöka förstå motargument - ignore. Kopplade på den mot en igår, och forumet blev med ens betydligt trevligare :)

Never argue with an idiot, he drags you down to his level and then beats you with experience.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.