2 388 läst ·
25 svar
2k läst
25 svar
Var fasiken köper jag en sån här konverterare
Jag fattar inte heller. Kan du inte lägga upp bilder?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 739 inlägg
TS har en sladd med en C7 i slutet, denna är tvåpolig och ojordad och ser ut som en åtta.
På denna vill man koppla in en ny tv med en C13-kontakt som är den mer fyrkantiga med jord, tänk datornätagg.
En adapter från C7 till C13 skulle innebära att jorden saknas.
På denna vill man koppla in en ny tv med en C13-kontakt som är den mer fyrkantiga med jord, tänk datornätagg.
En adapter från C7 till C13 skulle innebära att jorden saknas.
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 438 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 438 inlägg
Det kan vara så att TS har byggt en vägg som högtalare sitter i och den vanliga väggen finns bakom.
För att då också minimera antal synliga sladdar så har man dragit fram elkabeln bara så mycket som det behövs och då dragit den kabel man hade på den första TVn...
Hade man varit lite förutseende så hade man satt en grendosa innanför ett lock istället
Ett uttag vill man nog inte ha för det bygger djup och kabeln kommer hänga
För att då också minimera antal synliga sladdar så har man dragit fram elkabeln bara så mycket som det behövs och då dragit den kabel man hade på den första TVn...
Hade man varit lite förutseende så hade man satt en grendosa innanför ett lock istället
Ett uttag vill man nog inte ha för det bygger djup och kabeln kommer hänga
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Befintlig kabel är troligtvis begränsad till max 2.5 A dessutom
Tack för alla svar. Men jag har bestämt mig för att riva upp min fina kabeldragning för att installera kabeln från den nya tv direkt in i väggen utan att "skarva" från den gamla Tv:n strömkabel.
Ok då är jag med. Då behöver TS en sån här:13th Marine skrev:
https://www.lindy.co.uk/cables-adap...-8-socket-to-iec-c13-3-pin-plug-adapter-p9767
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 739 inlägg
Korrekt, fast då har man tappat jorden, vilket inte är önskvärt.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 739 inlägg
Den kan behöva vara kopplad till jord av emc-skäl.
Klicka här för att svara