2 140 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Var får man tag i stora tavelramer till RIMLIG kostnad?
Jag har fått lite olika tryck som är större än vanliga 70x100-ramar, det största är 166x118.
Har fått offerter på 5000-7000:- för enklast tänkbara ramar till dessa tryck, vilket är lite mycket med tanke på att jag inte lagt en krona på själva trycket. Så, var kan man få tag rimligt prissatta ramar i stora storlekar? Jag kan tänka mig att köpa från Etsy, Baltikum, Aliexpress osv. Det är ingen brådska utan det är ok om det tar tre månader att få tag i dem utan prio är att de är hyfsad kvalitet och hyfsat pris.
Tack!
Har fått offerter på 5000-7000:- för enklast tänkbara ramar till dessa tryck, vilket är lite mycket med tanke på att jag inte lagt en krona på själva trycket. Så, var kan man få tag rimligt prissatta ramar i stora storlekar? Jag kan tänka mig att köpa från Etsy, Baltikum, Aliexpress osv. Det är ingen brådska utan det är ok om det tar tre månader att få tag i dem utan prio är att de är hyfsad kvalitet och hyfsat pris.
Tack!
Tavelramslister av det enklare slaget brukar gå att köpa som metervara. Torde kosta några hundra kronor.
Sedan gäller det bara att gersåga hörnen och spika ihop med litet lim emellan.
Känner du någon som har en elektrisk gersåg? Med en sådan kan man såga till två tavelramar på en halvtimme inklusive mätandet. Själva sågandet tar under 10 minuter.
Sedan gäller det bara att gersåga hörnen och spika ihop med litet lim emellan.
Känner du någon som har en elektrisk gersåg? Med en sådan kan man såga till två tavelramar på en halvtimme inklusive mätandet. Själva sågandet tar under 10 minuter.
På Hornbach snickrar de ihop ramar på plats efter dina önskemål.R d b skrev:Jag har fått lite olika tryck som är större än vanliga 70x100-ramar, det största är 166x118.
Tack!
Kan inte tänka mig att det ska behöva kosta 5-7000:-
Klicka här för att svara