Bara hört negativt om Svedbergs. Har själv köpt ett badkar från dem men det står fortfarande ouppackat så jag vet inte hur bra det fungerar. Hittills är det iaf inga fel på det ;)

Kolla noga på ytorna och särskilt där de "slutar" börjar kromet släppa det minsta så vet man ju var det kommer sluta. :( Har sett en del bedrövliga svedbergsprodukter som detta hänt på.

Denna torken är ju inte kromad som tur är, den är helt i borstat rostfritt stål, men det såg ut som om nåt stolpskott efterpolerat torken med en vinkelslip på sina ställen.. fattar inte att tillverkaren inte kan ha någon form av slutkontroll.

Levererades i jättefin trälåda med massor av bubbelplast och annat men det hjälper föga när det är repor på grejerna innan de packas,

Min VVS.are ringde idag igen och sade att Svedbergs nu packat upp en tork och synat noga innan de skickade den hit, så jag hoppas på lev imorgon eller på fre.

Är jäkligt kul att pula med sina egna grejer nu när man gör det själv, har verkligen haft ångest under tiden plattsättarna varit här, känns liksom som att man inte har kontroll över läget, men plattsättning är det enda jag sa att jag inte skulle göra själv.

Hursom, inredning och annat gottis börjar komma på plats:

Ramen till spegeln uppsatt, trodde den skulle komma med någon form av kopplingsdosa men sladdarna från reaktorerna hänger fritt.
133956-IMG_1967.JPG

Duschutrymmet i nuläget, dörren kommer tyvärr inte förrän tis :(
133957-IMG_1968.JPG

Spegeln igen, här syns även Elko Plusuttaget med lock till vänster
133958-IMG_1969.JPG

Närbild på Elko Plus, ser mycket läckert ut när belysningen är släckt/dimmad
133960-IMG_1970.JPG

Listmålning pågår, Elko Plus termostat, dimmer och dubbelbrytare uppifrån och ner.
133961-IMG_1971.JPG

Ifö sign system, håller hög kvalitet och hyfsat enkelt att montera, minus dock för dålig manual.
133962-IMG_1972.JPG

Fortsättning följer..

Roligt att du fyller på med bilder. Jag har precis rivit ner mitt badrum och har fn tusen frågor varav en del blivit besvarade här. Har ambitionen att följa mitt med bilder oxå.

Äntligen börjar det likna något, har hållt på och pula och städa hela dagen idag, ska sitta fint med ett gäng öl ikväll :)

Handdukstorken som anlände efter ett halvårs väntetid monterades (tredje torken i ordningen), kopplade in elpatronen men hade tyvärr inte grejer att koppla in den till vattnet.

Dörrbladet fick kapas för att husera den nya tröskeln, sågade ut en bänkskiva i valnöt, har ännu inte bestämt om jag ska olja eller lacka den, vad tror ni blir bäst?

Några bilder på det snart färdiga badrummet:

BIlder tagna med enbart belysningen från spegeln, tycker det blev en ganska lagom myspysbelysning, perfekt när man raglar upp mit i natten för att pinka.
134511-IMG_1973.JPG

Den ganska stora handdukstorken, monterades där den är för att vara nära duschen.
Många säger annars att den skulle passat bättre vid fönstret.
4768-IMG_1974.JPG

Tork igen, duschdörren saknas fortfarande, hoppas på leverans måndag eller tisdag.
4821-IMG_1975.JPG

Ett hål där dörren ska sitta :)
134517-IMG_1976.JPG

Svedbergs Indogo tvättställ i valnöt 70cm brett med Svedbergs Hey Joe blandare i mattkrom, toapappershållaren är matchande i borstat stål.
5445-IMG_1977.JPG

Snyggt!

Håller precis på med vårt SPA ... kanske kan jag ordna bilder löpande precis som du. Några frågor; hur hög är nischen? Hur hög är fixturen till IFÖ:n? Har du fått den tät ...? Vår rörmokare förodade IFÖ ...

/Mikael

Du menar hur hög utbyggnaden med hyllan är?, den är 1150mm och IFÖ Signfixturen är 1100, finns även en lägre modell som bara är 850 hög.

Har fått toaletten till 100% tät utåt sett, men den rinner tyvärr i skålen av någon anledning, inte mycket, men snackade med IFÖ och de skulle skicka ut nån att kolla på det.

Min IFÖ Sign rinner också, det syns när man har den där patronen i. Men det ska rörmockarn fixa, jag lejde ju för det.

Ah, duschdörren kom idag, blev precis klar med monteringen, inte precis smidigt att sätta upp när väggarna inte är 100% raka men jag är nöjd ändå, har precis mjukfogat u-profilen mot golvet, ska låta det torka så jag kan öppna dörren och foga runt om.

Bilder kommer senare.

Mosaiken i duschen var superfin - vad heter tillverkaren och vad kostar det ungefär? Känns det som sten/skiffer eller är det polerat blankt?

samtidigt som man blir glad för din skull så kan man ju inte låta bli att bli avis!!! :)

@ Philmkarin, mosaiken och golvplattorna är från samma serie och heter Black från Nova Kakel. den är ganska matt i ytan, melerad och svagt strukturerad, funkar mycket bra som golvplatta.
Kostade c.a 600.-/m2 för de stora plattorna och 1500.-/m2 för mosaiken.

@Spoon195, Tackar ödmjukast, du ska veta att jag under detta byggets enorma tidsutsträckning varit mer än avundsjuk på alla snygga byggen man stöter på här :)

Precis klar med montering utav blandarfäste och blandare, ingen lätt uppgift att borra i mosaiken, aldrig varit med om hårdare material, men till slut var allt på plats.

Miljöbild på den snygga handdukshängaren, enkel montering med självhäftande tejp :)
135153-IMG_1988.JPG

Svedbergs nischdörr i röktonat glas
27643-IMG_1989.JPG

Bild på blandaren med takdusch, ska bli intressant med premiärduschen senare ikväll.
135159-IMG_1991.JPG

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.