Ja det är helt sanslöst, torken beställde jag i mitten på Juni (!) ..
Man tycker tat de borde kunna ordna fram en med tanke på att jag pyntat 15.000 för den :(

ÄNTLIGEN har kakeltomtarna kommit, de blev försenade bl.a pga dödsfall i familjen så jag kände lite för killen, men badrummet har stått klart för kakling i snart två månader, så det är verkligen skönt att se att det börjar hända grejjer..

Bilder kommer fortlöpande, så fort fogarna torkat kan jag sätta igång med att sätta upp blandare, toa och inredning

keep up the good work! Inspirerande!!!!

Så var dag ett över, det första som slog mig är väl att de inte hunnit så värst mycket på hela 12h, men så länge de gör jobbet noggrant så är jag nöjd och vad jag kan se efter att ha granskat noga ser det mycket bra ut.

Vy från dörren
132655-IMG_1931.JPG

Vy från duschutrymmet
132656-IMG_1932.JPG

K
Liten fundering eftersom du tycker att det går sakta. Det man ser på bilderna... är det vad de gjort på 12 h?

Ja det stämmer, har å andra sidan ingen större koll på hur lång tid det tar att kakla med håltagningar, tillsågning osv..

T
Nog första gången jag har sett en plattsättare använda kryss vid sättningen.

Snöre eller sättning på frihand brukar ju vara det vanligaste annars.

Det bilderna visar ska ta max 2 timmar att sätta för en vettig plattsättare.

Vet inte om han gör såhär bara för att deras arbetsgivare sagt till honom att jag är extrempedant :)
Sättaren är polack och kan inte mycket Svenska så det är lite tjurigt att föra en konversation med honom :)

Hur lång tid det tar måste vara mindre intressant. Kostnaden per kvm satta plattor måste vara mer intressant, givetvis inkl hur resultatet blir.

Har blivit lovad att det ska vara färdigfogat i slutet på denna veckan, men det är ju trots allt en hantverkares löfte så det är ju inte värt lika mycket som andras :)

Är själv i exstas över att om ett par veckor kanske man får stå i en vanlig dusch och duscha.. .... ta i trä....

Det där med hur lång tid det tar har oxå med storleken på plattorna min kaklare sa att varför kunde du inte ta 20x20 vita så sätter han väggarna och golv på ca:2dagar i ett normal badrum, nu valde jag 50x34cm och det tog ca 3-4ggr så lång tid.

Fortsättning följer, snubben är verkligen inte snabb men det märks att han är duktig, var livrädd för att få någon klåpare till plattsättare men hittils är jag väldigt nöjd, inget funskande och allt sitter 100 rakt.

132796-IMG_1933.JPG

132797-IMG_1934.JPG

132798-IMG_1935.JPG

T
Vem som helst kan få ett bra resultat om det tar så lång tid.

En duktig plattsättare är både snabb och noggrann.

Men visst bara du är nöjd så kvittar det om firman går med förlust på alla timmar som den plattsättaren lägger ner.

Får hoppas att du har ett fastpris och inte på löpande : )

Redigerat:
T
Leffe_k skrev:
Det där med hur lång tid det tar har oxå med storleken på plattorna min kaklare sa att varför kunde du inte ta 20x20 vita så sätter han väggarna och golv på ca:2dagar i ett normal badrum, nu valde jag 50x34cm och det tog ca 3-4ggr så lång tid.
Vänta nu, det går ju mycket snabbare med stora plattor vilket du valde men ändå tog det dubbelt så lång tid.

Fattar inget??

Jag har hållt på i snart ett halvår med det här badrummet, så ett par dagar extra nu känns som det kvittar.

Min far är hyfsat nära vän med plattsättarens arbetsgivare så med tanke på det och den ganska grava förseningen bör jag få ett bra pris.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.