23 682 läst ·
14 svar
24k läst
14 svar
Vanliga vägguttag 16 Ampere
jag körde en 16A enfasslinga för väggguttagen i garaget så slipper jag trassel liknande det i trådar om vedklyvar som löser säkringar osv..
jag bytte ut kablarna till 2.5 kvadrat men jag har ett uttag utomhus som gick på samma grupp, och det matas med utanpåliggande EKLK som ju var 1.5 kvadrat innan jag byggde om, jag har helt sonika kopplat ur det uttaget då jag inte hittar EKLK 3G2.5 och en 5G2.5 blir för tjock för att kunna gå mellan en stålpelare och väggen..
jag bytte ut kablarna till 2.5 kvadrat men jag har ett uttag utomhus som gick på samma grupp, och det matas med utanpåliggande EKLK som ju var 1.5 kvadrat innan jag byggde om, jag har helt sonika kopplat ur det uttaget då jag inte hittar EKLK 3G2.5 och en 5G2.5 blir för tjock för att kunna gå mellan en stålpelare och väggen..
jo jag vet att det finns på elbutik nu, men bara i 50meter rulle, men det fanns inte då jag höll på med detta, för 2 år sen, och nu känns det lite jobbigt att slänga över 1000 spänn på en 50M rulle av en udda kabel som jag inte kommer få så mycket användning av då jag redan har dragit om allt och inte ser nåt mer ställe den skulle behövas på.. hade ju vart fint om det iaf fanns 10m rullar.. jag behöver nog int mer än 3 m. så det får bli skarvsladd inifrån tills jag kommit över en överbliven bit.. (räknar med en 5 årsperiod där) 
Klicka här för att svara