Jag har samma erfarenhet, inte helt problemfritt med gipsskruv.

Gipsskruv av god kvalitet funkar om man sätter skruven i skarven mellan "flisen" i skivan. Sätter man skruven mitt i en flis är det större risk att skallen smäller av eller att det fnasar sig onödigt mycket. Noname-gipsskriv riskerar att gå av oavsett var man sätter den.

Jag har därför börjat använda skivskruven som är avsedd för OSB etc, den ser ju mer ut som spånskiveskruv som har mindre skalle.

"Vanlig träskruv" är ju ytterigare en annan variant. Den skulle jag inte använda här. Men, det beror ju lite på exakt vilken skruvsort som avses.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.