KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Samma som jag har!
Är nu inne på min tredje ask med 50 st patroner.
Se [länk] som jag fick mycket kritik för av djurvännerna här.
Ser ju lovande ut, om mullvadarna har planerat ett nytt anfall mot vår gräsmatta.

En nyfikenfråga.
Har du ”träff” varje gång?
Eller är det ofta bommar?
Om du har gjort av med över 100 patroner och träff varje gång blir jag nästan lite orolig över antalet mullvadar.
 
K knipo skrev:
En nyfikenfråga.
Har du ”träff” varje gång?
Nej, det händer att den "blindavfyrar", dvs jag hittar inget djur i gången.
Men oftast är det träff. Men man kan behöva flytta den ett par gånger innan det blir bingo.
Dvs ett par dagar i ett hål, ingen avfyrning, flytta till hålet under en nyare hög.
Det kan alltså bli tredje gången gillt.

Att det har gått åt så många skott beror väl på att jag har servat tre grannar, som också har stora tomter.
 
Finns det mullvad i Sverige!?:)
Träfällorna var totalt värdelösa. Tejpade fast betet, limmade fast betet...satte fast med gummiband. Men det enda jag gjorde var att möjligtvis öka risken för välfärdssjukdom hos mössen.
Svärfar kom med mjölner från jula...och dom gjorde susen. Laddade med jordnötssmör tog vi två på kort tid.
 
O OTTO_75 skrev:
Finns det mullvad i Sverige!?:)
Träfällorna var totalt värdelösa. Tejpade fast betet, limmade fast betet...satte fast med gummiband. Men det enda jag gjorde var att möjligtvis öka risken för välfärdssjukdom hos mössen.
Svärfar kom med mjölner från jula...och dom gjorde susen. Laddade med jordnötssmör tog vi två på kort tid.
KRYLLAR av dem i typ hela blekinge och skåne iaf.
 
På youtube finns lite tips med fällor man kan göra med en hink som de faller ned i.
Råttgift?
 
  • Gilla
tompas11
  • Laddar…
jag kör med vippbräda med glykol i på vinden, luktar noll.

Innan prova jag gift å de drog iväg med hela kassetten man stoppar in giftklossen i, såg den aldrig mer...
 
Gift skall man inte använda. I arbetet var jag en gång och bytte innertaksskivor i ett hus där det var gott om möss och ägaren använde gift för att hålla efter dem.
Hela huset luktade ruttet kadaver och då vi rev bort skivorna regnade det mer eller mindre bortruttnade döda möss över oss.
Trots att ägaren påstod att han använde ett gift som gör dem törstiga så de söker sig ut på jakt efter vatten och som sedan torkar ut kadavren.
 
Tokslut Tokslut skrev:
jag kör med vippbräda med glykol i på vinden, luktar noll.
Du bör bara veta att det inte är tillåtet att ha vatten i hinken.
 
Det är inte heller tillåtet för musjävl..na att förstöra hus och egendom!
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Q Qvanten skrev:
Du bör bara veta att det inte är tillåtet att ha vatten i hinken.
Glykol är väl inte vatten? Det är ju en sorts alkohol.
 
  • Gilla
tompas11 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.