Byggahus.se

Vangstycken från byggmax

1. J
    Medlem · Västmanland · 532 inlägg

JF.

Medlem
    Var och köpte ett gäng vangstycken från byggmax.
    När jag skulle börja montera dessa märkte jag att både steghöjden och stegdjupet varierar på i princip alla. Är det vanligt förekommande att det är så?
    Blir iaf svårt att bygga en trappa i våg och lod med dessa.

2. G
    Medlem · 1 542 inlägg

Grizzlybjörnen123

Medlem
    Hur mycket skiljer det?

3. J

JF.

Medlem
    På en var översta stegdjupet 23,5cm resten var runt 24,5.
    Annars var det mindre differens på övriga men de var Inte samma mått. Skickar med en bild.
    Är det så här det brukar vara tänker jag att de är bättre och tillverka egna.

4. G
    Medlem · 1 542 inlägg

Grizzlybjörnen123

Medlem
    Det var ju lite skillnad, jg köpte mina på Bauhaus och de var klockrena

• Laddar…
  5. Okarlsson
    Husägare · Stockholm · 996 inlägg

Okarlsson

Husägare
    Har köpt 6 sjustegs på byggmax av deras egna märke för tre streckor. Alla har varit tillräckligt exakta och inte med så stor diff du har.

• Laddar…
  6. J

JF.

Medlem
    Tänkte aldrig att jag skulle behöva kontrollmäta på brädgården.
    Byggmax tar inte hellre några returer på deras virke. Kanske går att reklamera..

7. Okarlsson

Okarlsson

Husägare
    Jag skulle absolut reklamera om jag va du. jag kommer även kontrollmäta nästa gång jag köper där!

8. G
    Medlem · 1 542 inlägg

Grizzlybjörnen123

Medlem
    Var på Byggmax igår och köpte gipsskivor, jättedålig märkning av priser och jag skulle ha skivor för 64,95 st. men säljarn påstod att jag tagit skivor som kostat 78,65 st. Fick kämpa för att jag hade rätt. Till råga på allt ville han även titta igenom bilen med. Kommer dröja länge innan jag sätter min fot där igen.

• Laddar…
  9. J

JF.

Medlem
    Ja det är ingen höjdare att handla där, men ibland blir det att jag handlar där ändå.
    Ja både på byggmax och Bauhaus vill de göra en husrannsakan på bilen när man ska åka därifrån.

10. Okarlsson

Okarlsson

Husägare
    Aldrig när jag är på Bauhaus Sickla eller ByggMax Gustavsberg. Kanske är olika beroende på butik?

11. Krilleman
    Plumber · Södermanland · 13 524 inlägg

Krilleman

Plumber
    Det är en jätteskillnad på byggmax i Eskilstuna och Byggmax i Västerås.

Butiken i Eskilstuna sätter jag inte min fot i igen. Maken till snorkig personal som gör allt förutom sitt jobb. Rökning går alltid först är deras slogan. Alltid tomt i kassan dom sista gångerna jag varit där med onödig väntan.

Byggmax Västerås däremot är mil framför i deras tänk med kunder, men även ordning och reda i butiken.

Dock handlar jag mest på Beijer Eskilstuna, fast det är svårare på helgerna där...
    Beijers internetbutik+plockservise är kalasbra och gratis. Bara anmäla sin ankomst, köra in kärran och få det lastat. 10% rabatt via villaägarna och det meddlemskapet fick jag gratis i två år av elleverantören.
    Rekommenderas!

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.