Tjena!

Jag ska byta alla mina innerdörrar i huset, totalt 6st dörrar därav 5st är 9x21 och 1 dörr är 7x21. Jag fann först dörrarna från Byggmax vid bra pris och bra recensioner, jag behöver själv hämta dörrarna med släp vilket inte är något problem, Däremot Bauhaus har liknande dörr fast med fri frakt, enda dumma är att jag måste köpa minst 3 av varje dörr?? Dvs jag måste hämta 7x21 dörren från bauhaus vilket e lite dumt.

Sen finns även Hornbach, inget jag har riktigt tänkt på än.

Har någon erfarenhet med dessa dörrar? Är märket bra eller är byggmax dörrar lika bra som deras virke?
Jag ska hellre inte byta karm eller gånggärn utan bara klicka i nya dörrar felfritt förhoppningsvist.

• Vit innerdörr med tre speglar, modell Villa 210, storlek 90x210 cm, pris 679 kr, visas på en byggvarubutikens webbsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av en innerdörr med tre paneler, vit färg, märkt "INNERDÖRR SOLID ELEMENTS FINLAND 9X21" från en webbutik med pris 679 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vet inget om just de dörrarna men jag vet att en dörr som bara väger 10kg känns väldigt tunn och flimsig samt har obefintlig ljuddämpning. Till städskrubben duger de väl men det absolut inget jag skulle vilja ha till badrum eller sovrum.

zarkov zarkov skrev:
Jag vet inget om just de dörrarna men jag vet att en dörr som bara väger 10kg känns väldigt tunn och flimsig samt har obefintlig ljuddämpning. Till städskrubben duger de väl men det absolut inget jag skulle vilja ha till badrum eller sovrum.
Bauhaus dörrar på 10kg haru rätt i där faktiskt, Byggmax dörrar väger 14kg, Jag kollade mina dörrar och dom väger endast 11kg. Så byggmax är nog kanske lite bättre

J
Det som brukar vara med billiga dörrar och lister är att färgen lossnar efter några år, tex, badrumsdörrar är extra utsatta men kan man leva med det så finns ju funktionen i dom..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.