C
Alfredo Alfredo skrev:
Det kan inte vara straffbart att tänka över sina manövrar i trafiken ordentligt innan de genomförs.
Har faktiskt en polare som fått böter för att ha kört för långsamt (i ösregn)

• Wow
Maria T och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Fick svar från aktuell kommun. Jag förstår syftningen med skyltningen men de har inte lyckats få det på rätt sätt.
"Den översta skylten betyder att området är en vändplats och att det är förbud att parkera.
Den nedre skylten innebär att du får stanna i upp till 15 minuter, men inte längre.
Du får alltså stanna för att exempelvis lasta av, men du får inte parkera och lämna bilen."
Ungefär samma som mitt häfte med trafikmärken säger.

C cpalm skrev:
[bild]
Denna skyltning skulle med andra ord innebära att man i den aktuella kommunen får parkera där 8-17?
Snarare att det är parkeringsförbud mellan angiven tid dvs vardagar som inte är helgdag eller dag före helgdag.

C
I Incinerator skrev:
Snarare att det är parkeringsförbud mellan angiven tid.
Det är ju det vanliga ja, men här skriver ju den aktuella kommunen att tilläggstavlan anger ett undantag från förbudet. 🤔

C cpalm skrev:
Det är ju det vanliga ja, men här skriver ju den aktuella kommunen att tilläggstavlan anger ett undantag från förbudet. 🤔
Är det samma kommun?

C
I Incinerator skrev:
Är det samma kommun?
TS har inte avslöjat vilken kommun det handlar om...
Så det var, som jag skrev, mitt hypotetiska antagande, ja.
(Fast det var så klart ett skämt, för den som inte var med på det)

C cpalm skrev:
TS har inte avslöjat vilken kommun det handlar om...
Så det var, som jag skrev, mitt hypotetiska antagande, ja.
(Fast det var så klart ett skämt, för den som inte var med på det)
Jag har nyligen gjort en komplettering av behörighet och kollade i Trafikmärken & vägmarkeringar STR 2023 och där är det klart att tilläggstavlan talar om i detta fallet att parkeringsförbudet gäller dagar och tiden som tilläggstavlan anger.

C
I Incinerator skrev:
Jag har nyligen gjort en komplettering av behörighet och kollade i Trafikmärken & vägmarkeringar STR 2023 och där är det klart att tilläggstavlan talar om i detta fallet att parkeringsförbudet gäller dagar och tiden som tilläggstavlan anger.
Så vad är din åsikt om tilläggstavlan i trådstarten då?

C cpalm skrev:
Så vad är din åsikt om tilläggstavlan i trådstarten då?
Att den kräver en förklaring via LTF då den är motsägelsefull så det skriker om det.

I Incinerator skrev:
Är det samma kommun?
Det är väl samma regler i alla kommuner?

useless useless skrev:
Det är väl samma regler i alla kommuner?
Visst är det så men man får nog ett jäkla strul om man blir bötfälld om någon tomte på en kommun tycker att det ska tolkas på ett annat vis än vad reglerna säger och TS skylt är fullständigt motsägelsefull, nu är jag färdig med min komplettering annars så kunde jag visat den bilden för experterna på skolan.

I många kommuner så kan man tro att de som har med trafiken och dess planering att göra inte har varken körkort eller kunskap om trafikregler.

• Gilla
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
I Incinerator skrev:
I många kommuner så kan man tro att de som har med trafiken och dess planering att göra inte har varken körkort eller kunskap om trafikregler.
Tillsammans med medlemskap i MP är dessa väl de tre grundläggande anställningskraven?

• Haha
hjulia och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tillsammans med medlemskap i MP är dessa väl de tre grundläggande anställningskraven?
Så kan de säkert vara i vissa kommuner.

I Incinerator skrev:
Så kan de säkert vara i vissa kommuner.
Det är samma regler i alla kommuner... 😉

• Haha
hjulia och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det är samma regler i alla kommuner... 😉
På anställningskraven?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.