1 882 läst ·
56 svar
2k läst
56 svar
Vändzonsskylt med tilläggstavla
Ungefär samma som mitt häfte med trafikmärken säger.K Kane skrev:Fick svar från aktuell kommun. Jag förstår syftningen med skyltningen men de har inte lyckats få det på rätt sätt.
"Den översta skylten betyder att området är en vändplats och att det är förbud att parkera.
Den nedre skylten innebär att du får stanna i upp till 15 minuter, men inte längre.
Du får alltså stanna för att exempelvis lasta av, men du får inte parkera och lämna bilen."
Jag har nyligen gjort en komplettering av behörighet och kollade i Trafikmärken & vägmarkeringar STR 2023 och där är det klart att tilläggstavlan talar om i detta fallet att parkeringsförbudet gäller dagar och tiden som tilläggstavlan anger.C cpalm skrev:
Så vad är din åsikt om tilläggstavlan i trådstarten då?I Incinerator skrev:
Visst är det så men man får nog ett jäkla strul om man blir bötfälld om någon tomte på en kommun tycker att det ska tolkas på ett annat vis än vad reglerna säger och TS skylt är fullständigt motsägelsefull, nu är jag färdig med min komplettering annars så kunde jag visat den bilden för experterna på skolan.useless skrev:
I många kommuner så kan man tro att de som har med trafiken och dess planering att göra inte har varken körkort eller kunskap om trafikregler.