5 323 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Valmat tak med masonit undertak?
Okej kan tänka mig det att det finns stora brister i masonit när det gäller valmning så får nog bli svall o papp ändå.
Så en glaserad tegel panna ska ligga bättre och va tätare än övriga tegel pannor då?
Så en glaserad tegel panna ska ligga bättre och va tätare än övriga tegel pannor då?
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
Ligger mycket bättre än övriga tegel pannor.
köper du spånt i metervara brukar det vara ganska god kvallite,däremot verkar det som råspontluckor är mest skräpToddep skrev:
Okej men blir meter vara i så fall men har fortfarande inte fått svar på det som tråd rubriken frågar. Hur gör man vid ytterhörnen med masonit i valmning. Även om jag inte ska ha masonit så vill jag ändå veta om man lägger en papp i ytterhörnen för man kan ju inte bara gira ihop masonit för att få det tätt
Inlägg 12 annars är det PAPP som gäller,samma som när du lägger hela taket med papp 1/2 eller hel våd över valmningenToddep skrev:Okej men blir meter vara i så fall men har fortfarande inte fått svar på det som tråd rubriken frågar. Hur gör man vid ytterhörnen med masonit i valmning. Även om jag inte ska ha masonit så vill jag ändå veta om man lägger en papp i ytterhörnen för man kan ju inte bara gira ihop masonit för att få det tätt
Klicka här för att svara