hansdj skrev:
Är Kärcher K5 Compact nåt att ha? K-rauta säljer den för 1999:-
Jag undrar detsamma.
Är det verkligen ingen som provat denna eller har synpunkter?
Kärcher k5 compact

Redigerat:
Jag har precis investerat i en k5 premium home. Mef terrass tvätt. Hur fasikens får man rengöringsmedlet att blanda sig med t-racer (terrass tvätten)?? Jag läste att man ska ställa vario munstycket till mix. Men det används ju inte till terrass tvätten.?!

Akahigi
HenkeE skrev:
Jag har precis investerat i en k5 premium home. Mef terrass tvätt. Hur fasikens får man rengöringsmedlet att blanda sig med t-racer (terrass tvätten)?? Jag läste att man ska ställa vario munstycket till mix. Men det används ju inte till terrass tvätten.?!
Lägger man inte på medlet med det vanliga munstycket?

Hur viktigt är maxtemp på inkommande vatten? Tvättarna jag har tittat på har antingen 40 eller 60 grader som max. Kollade mitt varmvatten och det håller 46-47 grader, vill jag använda varmvatten måste jag alltså skaffa en med 60 grader som max, eller hur?

Korrekt. Och det är ändå för kortare stunder om jag minns rätt. Dvs inte om du ska tvätta altanten eller något annat stort i ett par timmar.

Handlar inte detta i huvudsak om hur motorn kyls? Dvs att det blir för varmt om man kör med för varmt vatten => kort stund kan man göra hur man vill...?

Det pratas om kylning av pumphuvuet som kan gå illa även vid korta stunder. Jag är försiktig med min Alto(rangligt mög...) men pappas Kärcher går bra, står 40 i manualen och vi har kört med varmvatten från kranen, runt 40-50C efter 50m slang.

MathiasS skrev:
Låter som att du vill ha lite tvätthallskänsla. Då kliver man upp på en trefasmaskin.
Köpte en beg KEW 3-fas maskin. 20m slangupprullare. Matar med 45 gradigt vatten och spolar bort det mesta. Väldigt nöjd. Lättare att ställa ner trycket än att stå och svära med en klen hobbymaskin :)

• Gilla
Albin2434 och 2 till
  • Laddar…
Åk runt på länets alla byggmarknader och kolla priser. Kan ge en besparing på några hundringar.
Kostnaden blir dock lika stor. Minst.
Stihl/Viking, mitt tips för ca. 3 papp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.