107 809 läst ·
83 svar
108k läst
83 svar
Välja högtryckstvätt, valet mellan kärcher k4 och k5
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Ingen dom har några reflektioner om stihl-tvätten?Bowman skrev:Jag köpte mig en Stihl re 128 plus idag.
Den motsvarade inte mina förväntningar.
Först trodde jag det va något fel, men så kollade jag att vattnet var på ordentligt och insåg att det inte var mer flås i den än så?!
Jag fick för mig att det åtminstone var en mellanmodell vad gäller kapacitet och konstruktion, och valde stihl framför kärcher för att stihl verkar vara mer "semipro"
Är det en ny teknik i dagens högtryckstvättar så det inte blir så stor "rekyl", eller är det dåligt tryck?
Himla tråkigt att ha höga förväntningar som inte levereras.
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Kanske för att de flesta tester inte inkluderar livslängd, där möjligen plastpumpen i Kärchern skulle vara till nackdel. Inne på åtta välanvända år med min billiga Nilfisk (under 2000 med terasstvätt, avloppsrens mm tillbehör) och den pumpar på som när den var ny. Bytt några o-ringar i handtaget annars inget. Riktigt nöjd över det köpet.MathiasS skrev:
Produkter som diskuteras: "avloppsrens"
Rensband för stopp i avloppet 7,5 m
För avloppsrensning
74 kr inkl moms
Läs mer
Kanske.
Har kört tre kärcher och en nilfisk, ingen av dom har jag lyckats slita ut utan jag har uppgraderat till starkare modeller vartefter jag fattat bättre. Nu har jag en kärcher igen, en 7/18. Den slår allt annat jag provat på fingrarna. Oavsett om man väljer Kärcher, Stihl eller Nilfisk tror jag man får vad man betalar för. Alla konsumentmaskiner är ju egentligen "sådär".
Har kört tre kärcher och en nilfisk, ingen av dom har jag lyckats slita ut utan jag har uppgraderat till starkare modeller vartefter jag fattat bättre. Nu har jag en kärcher igen, en 7/18. Den slår allt annat jag provat på fingrarna. Oavsett om man väljer Kärcher, Stihl eller Nilfisk tror jag man får vad man betalar för. Alla konsumentmaskiner är ju egentligen "sådär".
Jag har en stihl 128 för att tvätta bilarna hemma samtidigt som vi på jobbet har en kärcher k 5.585. Upplever Stihlen som bättre på alla plan, bättre tryck och smidigare slangvinda som jag uppskattar.Bowman skrev:
Men det beror kanske på vad du hade för förväntningar. I den prisklassen tycker jag den är riktigt bra. Vår hamnar förvisso som tvätt i stugan och istället investerar vi i en hetvattentvätt men det har inget med missnöje att göra.
Men visst det är fortfarande en konsumentmaskin i relativt låg prisklass. Har för mig den låg på 3500kr med altantvätten men att vi efter lite prut fick den för 2899 kr plus ett par stihlhandskar på köpet
Redigerat:
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Ja ok, det handlade säkert om förväntningarna då.Lolle skrev:Jag har en stihl 128 för att tvätta bilarna hemma samtidigt som vi på jobbet har en kärcher k 5.585. Upplever Stihlen som bättre på alla plan, bättre tryck och smidigare slangvinda som jag uppskattar.
Men det beror kanske på vad du hade för förväntningar. I den prisklassen tycker jag den är riktigt bra. Vår hamnar förvisso som tvätt i stugan och istället investerar i en hetvattentvätt men det har inget med missnöje att göra.
Förutom det så känns den gedigen och väl ihopsatt.
Har du kvar tvätten eller bytte du till något annat?Bowman skrev:Jag köpte mig en Stihl re 128 plus idag.
Den motsvarade inte mina förväntningar.
Först trodde jag det va något fel, men så kollade jag att vattnet var på ordentligt och insåg att det inte var mer flås i den än så?!
Jag fick för mig att det åtminstone var en mellanmodell vad gäller kapacitet och konstruktion, och valde stihl framför kärcher för att stihl verkar vara mer "semipro"
Är det en ny teknik i dagens högtryckstvättar så det inte blir så stor "rekyl", eller är det dåligt tryck?
Himla tråkigt att ha höga förväntningar som inte levereras.