72 540 läst ·
205 svar
73k läst
205 svar
välja gasolgrill
Har kört med denna modellen ett par år med gott resultat. http://www.lindarn.se/spirit-original-e-310
Vid 15-20 minus levererade då inte grannens nya dyra Weber så jag är tveksam. Att det blir varmt inne i grillen är en sak för det blir det på min också. För mig som grillar mycket året runt så vill jag bygga upp värmen snabbt igen efter jag öppnat locket. Det gick fortare med kol än gasol. (temp-mätt).KristinaRT skrev:Om du upplever att värmen inte räcker till är skillnaden långt ifrån "minimal" som du påstår - har aldrig haft problem med värmetillgången ens vi minusgrader.
Alltså är skillnaden snarare enorm och att köpa en grill som bara fungerar sommartid tycker iaf jag är ganska obetänkt (om man nu har tänkt grilla året runt....)
Nu blir det ju sällan -20 här nere, men -10 har vi grillat i utan några problem med att det inte blir varmt tillräckligt fort. Antar att det beror på hur många brännare man har.Holmspel skrev:Vid 15-20 minus levererade då inte grannens nya dyra Weber så jag är tveksam. Att det blir varmt inne i grillen är en sak för det blir det på min också. För mig som grillar mycket året runt så vill jag bygga upp värmen snabbt igen efter jag öppnat locket. Det gick fortare med kol än gasol. (temp-mätt).
Men då kanske lärskapen är: om TS ska grilla mycket på vintern när det är -20 är kolgrill snabbare att få upp temp på än gasol efter att man öppnat den (å andra sidan tar den många gånger längre tid att få grillbar
Motoriserat spett som långsamt roterar för att ge jämn värme på maten....camaro1969 skrev:
Snygg grill, bra med fyra brännare! Glöm bara inte ett ordentligt överdrag - även om den står under tak blir den skitig om man inte har överdrag!
vart köper man en rotisserie?KristinaRT skrev:
jo överdrag blir det, men aldrig ett weber original som de ska ha 1500:- för
Jag köpte en broilking 440 crown på ica maxi för 2 år sedan. Den var på rea och kostade 5000. Jag hittade inte så mycket info om den på svenska sidor men i amerikat verkade de jämföra den med weber. Weber ansågs ligga just över broilking i kvalitet men även prismässigt.
Broilking är kanadensiskt och jag är väldigt nöjd med kvaliteten så här långt. Har inte provat den i minus 20 men förra påsken var det inga problem få upp värmen i den samtidigt som grannens 4000 kr grill av annat märke inte kom upp i mer än 150 gr med 4 brännare på max. Jag höll kanske 220-230 grader och fick skruva ner på halvfart på 4 brännare. Jag har aldrig provat en weber men ska man tro allt som skrivs på nätet så är den säkert bättre än broilking, men det är ju rätt stor prisskillnad också.
Broilking är kanadensiskt och jag är väldigt nöjd med kvaliteten så här långt. Har inte provat den i minus 20 men förra påsken var det inga problem få upp värmen i den samtidigt som grannens 4000 kr grill av annat märke inte kom upp i mer än 150 gr med 4 brännare på max. Jag höll kanske 220-230 grader och fick skruva ner på halvfart på 4 brännare. Jag har aldrig provat en weber men ska man tro allt som skrivs på nätet så är den säkert bättre än broilking, men det är ju rätt stor prisskillnad också.