Om du läser manualen så ser du att drivdonet har en inbyggd dimmer. Styr med återfjädrande knapp.
Tror inte det blir bra att hänga på en dimmer på primärsidan.

Kan du ge exempel på kompatibel produkt?

Bästa svaret

En vanligt väggströmbrytare funkar. (utmärkt som push-button i manualen.).
Brytaren ska ha en fjäder monterad.

Funkar tydligen inte, men jag har en misstanke att drivern är bränd. Kan jag på nåt sätt mäta upp om den är det?

Förstå jag det rätt då att med en återfjädrande brytare så startar driver vid en snabb strömtillförsel och stoppar vid ytterligare en. Blir det längre strömtillförsel så dimmrar den.

H huggan skrev:
Förstå jag det rätt då att med en återfjädrande brytare så startar driver vid en snabb strömtillförsel och stoppar vid ytterligare en. Blir det längre strömtillförsel så dimmrar den.
Knappen sitter på en styringång till drivdonet. Kort slutning på brytaren aktiverar utgång. En ny kort slutning stänger av utgången.
Längre tryck ändrar ljusstyrkan.

ON/OFF: Kort tryck (120 ms ~ 1 sek) på tryckströmbrytaren.
Steglös ljusreglering: Lång tryckning (> 1 sek) på tryckströmbrytaren.

Då är förmodligen drivern död, men går det att mäta sig fram till det?

Du skulle kunna mäta strömmen på LED-utgången. Den bör pyttsa ut en kortslutningsström motsvarande vad du ställt in på dip-omkopplarna.

Har du kopplat drivern på något "konstigt" sätt då du misstänker att den är död?

H huggan skrev:
Om ja, ska ut från dimmern då endast kopplas till switch-Dim. på drivern?
På Switch-Dim ska du endast koppla en återfjädrande strömställare som sluter från L, har du inte gjort det ännu så testa det.

LED-drivern var inte sönder, det var ett kabelbrott vid en LED-lampa. Så nu är allt klart och fungerar perfekt.

Med återfjädrande strömställare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.