Jag skrev 45 mm! Onte 38

Purre
S seniorkonsult skrev:
Jag skrev 45 mm! Onte 38
Ja och fortfarande är 34x145 en regel som du säger måste vara minst 45x195 vilket är fel.

Purre Purre skrev:
Ja och fortfarande är 34x145 en regel som du säger måste vara minst 45x195 vilket är fel. Vad pratar du om. Oviktig, helt onödig info. Jag talade om vad som betecknades PLANK. För övrigt handlde hela frågan pm trallkonstruktion. Kag störde mig på att man benämde trallbrädor plankor.

Purre
S seniorkonsult skrev:
Vad pratar du om. Oviktig, helt onödig info. Jag talade om vad som betecknades PLANK. För övrigt handlde hela frågan pm trallkonstruktion. Kag störde mig på att man benämde trallbrädor plankor.
och jag störde mig på att du felaktigt säger att en planka minst måste vara 45x195 vilket inte stämmer.

Måste och måste.vi säger väl vanligtvis då..För byggändamål sågas plank och reglar vanligen i 47 mm tjocklek för gran och i 50 mm tjocklek för furu. Plankens bredd ligger mellan 150 och 250 mm. Reglarnas bredd varierar mellan 50 och125 mm. Brädor sågas vanligen i 25 mm tjocklek eller tunnare.

Appendix Appendix skrev:
[bild]

Känns ju som om det där är rätt underdimensionerat. En enda stolpe och dessutom två "bärlinor" som sen är skarvade i 45 grader... Där man dessutom bara verkar skarvat med tre spikar....

Edit: Ser att det inte bara är jag som reagerar.... :D
Precis!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.