30 874 läst ·
1 436 svar
31k läst
1,4k svar
Valet 2026
Visst fanns ett socialt och genetiskt arv men det motarbetades av den tidens politiker genom aktivt bekämpande mot att kriminella gener skulle sprida sig genom systematisk tvångssterilisering. Denna sociala ingenjörskonst drevs igenom av Socialdemokraterna och Centerpartiets föregångare Bondeförbundet, värt att tänka på när Sverigedemokraterna brunsmetas.BirgitS skrev:
Den tidens kriminalitet var en västanfläkt mot vad som sker idag och tyvärr har redan stora delar av myndigheterna infiltrerats av de kriminella, ofta som ett led i det påbjudna mångfaldsarbetet då säkerhetsaspekter bortprioriterats.
Hur skall det gå till, menar du. Ett kommunistiskt och ett Nazistiskt parti får 51% av rösterna. Nu har vi varken Kommunister eller Nazister i riksdagen, så jag antar att ditt påstående var mer av en filosofisk natur.P pmd skrev:
Själv kallar jag av gammal vana de för Kommunisterna, Bondeförbundet, Folkpartiet, Kristen demokratisk samling etc. Trots att de i alla fall officiellt lagt sina gamla ideal på hyllan.
Min önskan, eller påstående om du så vill, skrevs i dagens riksdagspolitiska sammanhang.Intet skrev:
Dagens riksdagspartier ärIntet skrev:
Kommunisterna
Sossarna
Miljöpartiet (eller kanske Linje 3)
Bondeförbundet
Folkpartiet
Kristen demokratisk samling
Högerpartiet
Nazisterna (eller kanske BSS)
Många muslimer gör ju just det.B Bitterhetsakademin skrev:Då bör de höja sina röster mot moskeer som finansieras av arabländer och lär ut att muslimernas uppgift är att ta över Europa. Som jag tidigare skrev har Mona Walter med rötter i Somalia varnat för imamernas hatretorik i moskeerna. Vi ser hur mer moderata muslimer som imamen Abd Al Haqq Kielan hotats av salafister som försökt ta över mosken med medel från Qatar och Saudiarabien.
Det är skillnad på muslimer och islamister.
Det är bara en bråkdel av alla muslimer som är tokiga, dra inte in alla i det.
En besvärande hög andel av muslimer anser att Koranen står över världslig lag, hittar inte siffrorna just nu men det var långt ifrån en ovanlig inställning.G gaidin skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 49 095 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 49 095 inlägg
Nu satte jag ju "går i släkten" inom citattecken just för att det inte är fråga om gener på det sättet utan att t.ex. pojkar lätt tar efter sina fäder och/eller skolas in i det tänkandet. Precis som skomakarens pojkar ofta blev skomakare.B Bitterhetsakademin skrev:
Men det är ju inte vad som gäller vid värvning till gängkriminalitet nu. Nu värvas ensamma, otrygga etc. tonåringar på torgen eller i apparna.
Nej, det är inte stora delar utan en liten del. Möjligen stor i någon viss kommun men inte sett över hela landet. Man har nog aldrig någonsin tänkt på säkerhetsaspekter på det sättet på myndigheterna, förutom några få som t.ex. militären och myndigheter som har med försvaret att göra.B Bitterhetsakademin skrev:
Vi får hoppas detta inte stämmer då säkerhetsskyddslagen gäller statliga myndigheter, kommuner, regioner och privata företag som driver kritisk infrastruktur.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 49 095 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 49 095 inlägg
Jag tror inte att t.ex. personliga assistenter tillhör vad som menas nedan:P Pin skrev:
"Denna lag gäller för den som till någon del bedriver verksamhet som är av betydelse för Sveriges säkerhet eller som omfattas av ett för Sverige förpliktande internationellt åtagande om säkerhetsskydd (säkerhetskänslig verksamhet)."
https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...ling/sakerhetsskyddslag-2018585_sfs-2018-585/
När man kör kampanjer i betongen på arabiska där enda budskapet är: -stötta Palestina , så får man många röster.Fairlane skrev:
Whataboutism?
Jag tror du syftar på personer som stod på valsedlar i kommuner, de får nog inga ministerposter.
För övrig har jag inget till övers för dessa individer
Javisst, en partiledare som ansluter till partiet bör det fortfarande kryllade av nazister, men det märkte han inte förstås inget av, han var ju bara lite EU-kritisk....
Men du har rätt, några personer på kommunlistor väger mycket tyngre än partiledaren...
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 49 095 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 49 095 inlägg
När jag söker efter undersökningar om det hittar jag bara en 13 år gammal undersökning (mycket kan alltså ha ändrats sen dess) där ligger anglosaxiska länder högt, samt Jordan och Indien i botten.B Bitterhetsakademin skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 49 095 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 49 095 inlägg
Men så var det ju inte.K karlmb skrev:
Jag har läst intervjuer med folk i Vivalla, Örebro, och det var ekonomiska frågor som människorna där tyckte var viktigast, alltså den egna plånboken, t.ex. hyresnivåer, och det var också det som V riktade in sig på där. Det var något liknande i intervjuerna från Rosengård.
Det handlar inte om personliga assistenter.BirgitS skrev:
Jag tror inte att t.ex. personliga assistenter tillhör vad som menas nedan:
"Denna lag gäller för den som till någon del bedriver verksamhet som är av betydelse för Sveriges säkerhet eller som omfattas av ett för Sverige förpliktande internationellt åtagande om säkerhetsskydd (säkerhetskänslig verksamhet)."
[länk]