BirgitS
P Pin skrev:
Det handlar inte om personliga assistenter.
Okej, det är ju rätt välkänt att det bland de företagen och liknande även finns en del kriminella sådana.
Så vad syftades det på i inlägg #496?

BirgitS BirgitS skrev:
Men så var det ju inte.
Jag har läst intervjuer med folk i Vivalla, Örebro, och det var ekonomiska frågor som människorna där tyckte var viktigast, alltså den egna plånboken, t.ex. hyresnivåer, och det var också det som V riktade in sig på där. Det var något liknande i intervjuerna från Rosengård.
Du vet säkert att undersökningar tenderar att få det resultatet som dess uppdragsgivare anser är lämpligast.

BirgitS BirgitS skrev:
Okej, det är ju rätt välkänt att det bland de företagen och liknande även finns en del kriminella sådana.
Så vad syftades det på i inlägg #496?
Ja men det är inte företag med kritisk infrastruktur. De ägnar sig ”bara” åt skattefusk och överdebitering.

Samhällsomstörtande blir det när myndigheter infiltreras, tex domstolar.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Skogochmark Skogochmark skrev:
Du vet säkert att undersökningar tenderar att få det resultatet som dess uppdragsgivare anser är lämpligast.
Om man endast frågar människor över hela världen samma frågor och sammanställer svaren är det svårt att vinkla resultaten. Eller hur?

Här finns en redogörelse av undersökningen: https://www.washingtonpost.com/news...s-most-and-least-racially-tolerant-countries/
Du kan ju berätta för oss vem som är uppdragsgivare och varför den personen/personerna/företaget skulle vara intresserad av ett visst resultat.

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
P Pin skrev:
Ja men det är inte företag med kritisk infrastruktur. De ägnar sig ”bara” åt skattefusk och överdebitering.

Samhällsomstörtande blir det när myndigheter infiltreras, tex domstolar.
Jag ser inget om just samhällsomstörtande eller kritisk infrastruktur i det inlägget. Det står bara om myndigheter i största allmänhet.

S
BirgitS BirgitS skrev:
Men så var det ju inte.
Jag har läst intervjuer med folk i Vivalla, Örebro, och det var ekonomiska frågor som människorna där tyckte var viktigast, alltså den egna plånboken, t.ex. hyresnivåer, och det var också det som V riktade in sig på där. Det var något liknande i intervjuerna från Rosengård.
Då har du nog glömt och förträngt detta. Även tidigare framgrävt av en mycket språk-kompetent journalist på Sydsvenskan: https://omni.se/arabisk-desinformation-sprids-v-eller-flygplatsen/a/K8X5xE

BirgitS BirgitS skrev:
Jag ser inget om just samhällsomstörtande eller kritisk infrastruktur i det inlägget. Det står bara om myndigheter i största allmänhet.
Kritisk infrastruktur står det i lagen.. hemtjänstföretag som du tog upp är någonting annat, och inte en myndighet heller.

Tänk stort istället. På samma sätt som infiltratörerna.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
K karlmb skrev:
När man kör kampanjer i betongen på arabiska där enda budskapet är: -stötta Palestina , så får man många röster.
Ja, det är inte så djäkla konstigt. När Nazister slaktar barn, är det fullt normalt att rösta på de som vill skydda barnen.

• Gilla
  • Wow
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men så var det ju inte.
Det är visserligen inte sant, men det kunde ha varit sant och då hade det bekräftat mina fördomar så det var nog sant egentligen.

• Gilla
  • Haha
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
G gaidin skrev:
Sverige är inte bättre än någon annan i det avseendet.
Jag tror faktiskt att det finns värre länder än Sverige när det gäller att se ner på utlänningar.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
FG FG skrev:
Ja det är en bra fråga.
[media]
(. Den jeppen representerar förstås 100 % av alla muslimer i Sverige. .)

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
S
P pmd skrev:
Jag tror faktiskt att det finns värre länder än Sverige när det gäller att se ner på utlänningar.
Vilken understatement. Särskilt när dessa utlänningar utövar en annan religion. Kristendom, judendom t.ex.

BirgitS BirgitS skrev:
Men så var det ju inte.
Märkligt med tanke på att röda laget knappast är kända för att hålla nere hyrorna i betongen..

• Gilla
Skogochmark och 1 till
  • Laddar…
P
B Bitterhetsakademin skrev:
En besvärande hög andel av muslimer anser att Koranen står över världslig lag, hittar inte siffrorna just nu men det var långt ifrån en ovanlig inställning.
I Sverige eller i Somalien?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Man har nog aldrig någonsin tänkt på säkerhetsaspekter på det sättet på myndigheterna, förutom några få som t.ex. militären och myndigheter som har med försvaret att göra.
Det hjälper inte heller alltid.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.