Unikt namn
  • Arg
Dilato
  • Laddar…
P
B Bitterhetsakademin skrev:
Det är ändå sällan man hör att Livets ords medlemmar är ute och gör kaos.
Livets ordare infiltrerar väl samhället lite mer diskret, skulle jag tro. Jag undrer om vår energiminister helt har lämnat sekten.

• Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
O O skrev:
Det visar dessutom en total okunnnighet

👎Kan ni inte hålla den diskussionen på flashback?
Jag har inget konto på Flashback och jag vet inte heller om Skogochmark har det, så varför skulle vi kommunicera om det på Flashback?

Jag tycker det är viktigt att veta om någon har skrivit ett inlägg själv eller bara kopierar någon annans. Tänker man själv eller kopierar man bara någon annans tanke.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Du verkar inte förstå skillnaden mellan att hjälpa de sina och att som en maktdemonstration bränna bilar och hus för socialsekreterare som fattat beslut som går klanledaren emot.
Naturligtvis gör jag det, men diskussionen har inte gällt det.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Jag svarade J-banan, vars inlägg pratade om höger- och vänsterblock, och att det skiljde 50 000 röster mellan blocken. Så hur tror du han delade in blocken?
Det är fler än han som delar riksdagen i ett höger- och ett vänsterblock, men det är inte riktigt så enkelt.

BirgitS
P Pligg85 skrev:
Båda de herrar du nämnde har ett rykte och agerande som inte är förvånande så man visste exakt vad man fick.

Men vet inte varför det skulle ha något med att svenskt näringsliv skulle få inflytande i beslutsfattande.

Likställer det med facken /LO som pumpar in både pengar och inflytande åt sossarna.
Det är väl inte okänt att Svenskt Näringsliv har gett pengar både till M och SD, naturligtvis ger det inflytande.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
P
Det var ändå länkar till tidningsartiklar, sedan att enskilda skribenter har ett flexibelt förhållningssätt till sanningen får man ta. Det har skrivits om ämnet i många sammanhang, Samnytt har gjort flera granskande reportage men även mainstreammedia om det krävs av dig för att räknas som en tillåten källa.
Alla källor är tillåtna, men deras trovärdighet varierar. Att börja med en hänvisning till Flashback ger dock inte ett så bra intryck.

• Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Hur många systemhotande etniskt svenska klaner kan du på rak arm räkna upp?
Svensken är i stort atomiserad och har svag förmåga till sammanhållning medan för många invandrare från länder med svag centralmakt är klanen allt och en stor maktfaktor.
Det är naivt att tro att ett beteende utvecklat under årtusenden försvinner bara för att de flyttat till ett nytt land.
Gäng som håller på med kriminalitet är inget nytt, det har funnits i mer än 100 år i städerna. Liksom att brottslighet "går i släkten". Det framgår ju av gamla domslut i Stockholm.

För ungefär 100 år sen var det ju en väldigt välkänd gäng/klanledare som till slut åkte dit i USA, Al Capone.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
Skogochmark Skogochmark skrev:
Känner du dig som en mogen och saklig person när du benämner dom som nazister? Det är sandlådenivå
Jag höll mig på samma nivå som inlägget jag kommenterade. Jag vill dock hävda att både det inlägget och mitt var på betydligt högre nivå än en sandlåda.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Med klaner i detta sammanhang avses stora släktbaserade nätverk som sätter lojaliteten med den egna släkten före det svenska samhället och i många fall har egen rättsskipning.
Typ Lundsbergare?

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
P pmd skrev:
Det är fler än han som delar riksdagen i ett höger- och ett vänsterblock, men det är inte riktigt så enkelt.
Det håller jag med om, men för enkelhets skull följde jag termerna som användes i citatet. Det blir så långrandigt om man dessutom ska hålla på och protestera mot termerna.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
P
L LaT skrev:
Det blir väl inte värre än om Nazist partiet skulle fått en formell roll i den brun/blå röran?
Varken nazisterna eller kommunisterna bör sitta i en regering. Nu bestämmer förstås inte jag det, men de demokratiskt sinnade partierna i riksdagen borde se till att det blir så.

Unikt namn Unikt namn skrev:
[länk]
Judehat och hyllningar till Putler :(

Hur skulle VPK bli en medlem av en
tidö? Deras röda linje mot Tidö måste väl vara skarpare än den mot det röda laget.
Ah, du försöker göra dig rolig genom att missuppfatta.

Mig veterligen finns det bara ett parti i riksdagen som är grundat av bla en nazist och som fram till idag varit 'tvugna' att utesluta typ 8587 'enstaka undantag' för att de avslöjats med spridande av nazist material, barnporr, bedrägerier, hat brott osv...

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Vilken sida håller på att sortera ut olämpliga personer i dussintals eller hundratals?

Halva vänstern har väl terrorsupporter valda.

Hur många nazister har kommit fram sista åren?

• Haha
  • Gilla
Skogochmark och 1 till
  • Laddar…
P
P Pligg85 skrev:
Båda de herrar du nämnde har ett rykte och agerande som inte är förvånande så man visste exakt vad man fick.
Om "man" är presidenten så tvivlar jag på det.
Om "man" är valmanskåren så hade den inte så stor chans att veta vad man skulle få, men så är det ju alltid i amerikanska presidentval.
P Pligg85 skrev:
Men vet inte varför det skulle ha något med att svenskt näringsliv skulle få inflytande i beslutsfattande.
Om personer i Svenskt Näringsliv tycker att de vill bidra med ekonomisk kompetens i rikspolitiken så bör de engagera sig i ett politiskt parti. Jag tycker att det vore bra och skulle höja det partiets chanser att få min röst.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.