P pmd skrev:
Flashback – Sveriges sakligaste webbforum. Befolkat enbart av sansade människor.
Det var ändå länkar till tidningsartiklar, sedan att enskilda skribenter har ett flexibelt förhållningssätt till sanningen får man ta. Det har skrivits om ämnet i många sammanhang, Samnytt har gjort flera granskande reportage men även mainstreammedia om det krävs av dig för att räknas som en tillåten källa.

• Gilla
  • Haha
Intet och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
P pmd skrev:
V och MP gick framåt jämfört med förra valet så jag räknar dem som vinnare.
S gick bakåt.
C är inte ett vänsterparti.
Jag svarade J-banan, vars inlägg pratade om höger- och vänsterblock, och att det skiljde 50 000 röster mellan blocken. Så hur tror du han delade in blocken?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Skogochmark
P pmd skrev:
Säg inte det. Konstigare saker har hänt.
Liberalerna och nazisterna är överens om ett ganska långt sakpolitiskt program och liberalerna tycker att nazisterna ska sitta i en Tidöregering.
Jag hoppas dock att C inte ändrar sig.
Känner du dig som en mogen och saklig person när du benämner dom som nazister? Det är sandlådenivå

• Gilla
  • Haha
ReMaxBerea och 6 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Blanda inte bort korten. Du pratade om lojalitet.
Var ligger din lojalitet, familjen eller Sverige i första hand?
Självklart har jag band till mina närmaste men därifrån till att tillgripa organiserat våld för att hindra myndighetsutövning och att med våld och hot om våld bedriva vad som kan betraktas som ren maffiaverksamhet är steget långt. Ett annat stort problem med de kriminella invandrarklanerna är deras systematiska och systemhotande infiltration av myndigheter och rättsväsende vilket skett i bland annat Södertälje.

• Gilla
Intet och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Skogochmark Skogochmark skrev:
Varför gick det som det gick i valet

SD har inte levererat. Vi har haft en fortsatt mycket hög invandring. Jag bryr mig generellt inte om andra länders politik, men SD har öppet och ohämmat stöttat dom makter som drivit på massinvandringen. Dvs sionisterna i USA och Israel. Irak är ett jättebra exempel.
SD har också övergivit den etniska aspekten av vad det innebär att vara svensk.

Det pågår en kamp i både Sverige och Europa, om att i högsta möjliga mån bevara ett kristet Europa. SD kan inte vara vår representant i den frågan. Vi behöver riktiga nationalister. Inte nazister eller extremister, utan nationalister som vill bevara den svenska kulturen, och andra länders kulturer.

Muslimer avgör val.

Att muslimer från Rinkeby och Rosengård avgör svenska val beror på att andelen är på tok för hög. Den är på tok för hög pga allt som skett från det att Reinfeldt slöt migrationspakten med MP.
Att dom förr eller senare skulle komma att avgöra svenska val har stått klart sedan 2011, då migrationspakten slöts.
Dom kommer fortsätta avgöra val och nästa steg är värre. Dom kommer inte bara avgöra val utan diktera vilken migrationspolitik ex Socialdemokraterna ska föra. Dvs det som idag heter "en ansvarsfull migrationspolitik" kommer förvandlas till mer eller mindre fri invandring. En generös asylpolitik kommer vara det normala tillståndet.
Är du Vally på Flashback eller håller du på med upphovsrättsbrott?

Till alla andra, inlägget är alltså en direkt kopia av nästan ett helt inlägg på Flashback, skrivet av en Vally som röstade på Alternativ för Sverige.

• Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 5 till
  • Laddar…
Unikt namn
Kommer Hamazpartiet med i regeringen då tror ni? Vilka konsekvenser kan det få?

Unikt namn Unikt namn skrev:
Kommer Hamazpartiet med i regeringen då tror ni? Vilka konsekvenser kan det få?
Det blir väl inte värre än om Nazist partiet skulle fått en formell roll i den brun/blå röran?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
B Bitterhetsakademin skrev:
Självklart har jag band till mina närmaste men därifrån till att tillgripa organiserat våld för att hindra myndighetsutövning och att med våld och hot om våld bedriva vad som kan betraktas som ren maffiaverksamhet är steget långt. Ett annat stort problem med de kriminella invandrarklanerna är deras systematiska och systemhotande infiltration av myndigheter och rättsväsende vilket skett i bland annat Södertälje.
Du verkade klaga på att deras lojalitet i första hand ligger hos familjen/släkten. #430
Men det gäller ju uppenbarligen dig också.
Det har inget att göra med vad du skriver om nu.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Är du Vally på Flashback eller håller du på med upphovsrättsbrott?

Till alla andra, inlägget är alltså en direkt kopia av nästan ett helt inlägg på Flashback, skrivet av en Vally som röstade på Alternativ för Sverige.
👎Kan ni inte hålla den diskussionen på flashback?

Redigerat:
  • Älska
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du verkade klaga på att deras lojalitet i första hand ligger hos familjen/släkten. #430
Men det gäller ju uppenbarligen dig också.
Det har inget att göra med vad du skriver om nu.
Du verkar inte förstå skillnaden mellan att hjälpa de sina och att som en maktdemonstration bränna bilar och hus för socialsekreterare som fattat beslut som går klanledaren emot.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Anser du att svenska kriminella klaner är ok?

Själv anser jag att alla kriminella organisationer bör bekämpas, men vi har kanske olika åsikter där?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P
D Dilato skrev:
Men om man inte är religiös ( troende ) så är man ju per definition varken muslim eller kristen ( eller valfri annan religion) utan det bästa av allt, Sekulär.😎
Det finns en hel del svenskar som är trivialkristna, dvs de är medlemmar i den svenska kristna klubben, men deltar sällen i dess möten. Mest bara på bröllop, konfirmationer och begravningar. Någon djupare kristen tro har de inte.

Jag har inte så bra inblick i hur trivialmuslimer lever, men tror dock att det finns sådana också.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men det var det han marknadsförde sig som, och fortfarande anser om sig själv.

Men du vet väl vilket kaos det blev med Musk och Doge.
Båda de herrar du nämnde har ett rykte och agerande som inte är förvånande så man visste exakt vad man fick.

Men vet inte varför det skulle ha något med att svenskt näringsliv skulle få inflytande i beslutsfattande.

Likställer det med facken /LO som pumpar in både pengar och inflytande åt sossarna.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
P
P Pligg85 skrev:
Förutom att Trump är inget bra exempel på hur man bygger solida framgångsrika företag
Ja, det var lite av min, lite antydda, poäng.

L LaT skrev:
Anser du att svenska kriminella klaner är ok?

Själv anser jag att alla kriminella organisationer bör bekämpas, men vi har kanske olika åsikter där?
Hur många systemhotande etniskt svenska klaner kan du på rak arm räkna upp?
Svensken är i stort atomiserad och har svag förmåga till sammanhållning medan för många invandrare från länder med svag centralmakt är klanen allt och en stor maktfaktor.
Det är naivt att tro att ett beteende utvecklat under årtusenden försvinner bara för att de flyttat till ett nytt land.

• Gilla
ReMaxBerea och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.