Vilken funktion?G gaidin skrev:
Fullgjord värnplikt?
Samhällsviktiga funktioner?
Du får följa deltråden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ja, jag försöker följa den, det ni diskuterar är hur viktiga olika positioner i samhället måste ha för att få rösta. Ni är i krokarna kring sjuksköterskor och brandmän nu...Demmpa skrev:
Är det korrekt uppfattat?
Ur min synvinkel så går det inte att begränsa rösträtten med hänseende på t.ex. om man fullgjort värnplikten eller inte, om man jobbar inom samhällsviktig funktion eller inte.G gaidin skrev:
Men någonstans måste gränsen gå och troligen är det lämpligt att gränsen går där den går idag.
Där är vi helt överensP pmd skrev:
Alla partier har skelett i garderoben, när drar du gränsen? 1988?P pmd skrev:
/Höghus
Hupp! Var och när gjorde de så?Dan1891 skrev:
Det finns redan en grupp svenska medborgare som inte får rösta i svenska val. En del svenska medborgare som är bosatta utomlands har inte rösträtt i svenska val.
Är det inte dags att släppa sådana analogier snart? Kristendom är en religion som har satt förskräckliga spår i historien. Kristna har dödat fler människor än vad muslimer har.AndersMalmgren skrev:
Jag sätter inga siffror på det eftersom det varierar så mycket beroende på vilken källa man har, men det står helt klart att kristendom inte är en "snällare" religion än islam.
Svenskar glömmer gärna bort att kristendom inte har speciellt stort inflytande i det svenska samhället.
Man kan resa lite i Afrika, men glöm inte mutbudgeten som behövs ibland. Ingen charterresa, utan en resa helt på egen hand till lite andra ställen än turistorterna.G gaidin skrev:
🙃G gaidin skrev: