AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En del av mig vill att V och S ska bilda regering så jag kan gå ut på Facebook och fråga borgliga som stödrösta på Vänsterblocket för att hålla borta SD om de är nöjda nu när ett ännu värre parti sitter i regeringen.
AfS? MED? Vilka?

kashieda kashieda skrev:
AfS? MED? Vilka?
Vilka vad

• Gilla
Skogochmark
  • Laddar…
BirgitS
P Pin skrev:
Du är väl medveten att du belyser en detalj i den flera år långa processen.
Tidö försökta även ändra så att det inte skulle bli såhär.
Men dom Clas skrev så följer myndigheterna reglerna.
Det var den detaljen som ledde till de utvisningar som diskuterades tidigare i år. Droppen som fick bägaren att rinna över eller hur man nu vill uttrycka det.

Migrationsverket varnade i sitt remissvar att det just skulle bli så som det blev. Men regeringen struntade i det.

Naturligtvis följer myndigheterna lagarna. Det är väl just hur lagarna infördes och vad de innebär som diskuteras.

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker väl inte det blev superlyckat men det är ändå lite kul med dessa britter som gråter ut i media. Jag har bott här i 20 år och allt vad som gråter om.

Jaha, men nu har ju stolpskotten till väljare i ditt hemland röstat ut er ur EU. Det är bara gilla läget och ansöka om visum. Gör man inte det så är det inte så konstigt man blir utkörd.

• Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Dr Dengroth å ja är helt eniga.
Vi är skeptiska.

• Gilla
Skogochmark
  • Laddar…
Vilka vad
Du undrade om det skulle vara med några värre än SD, så jag var inte säker på vilka du menade.

Jag tycker väl inte det blev superlyckat men det är ändå lite kul med dessa britter som gråter ut i media. Jag har bott här i 20 år och allt vad som gråter om.

Jaha, men nu har ju stolpskotten till väljare i ditt hemland röstat ut er ur EU. Det är bara gilla läget och ansöka om visum. Gör man inte det så är det inte så konstigt man blir utkörd.
Vilket annat land anser att pension inte är inkomst?

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
BirgitS
Skogochmark Skogochmark skrev:
Om du tycker jag begår upphovsrättsbrott ska du nog rannsaka dig själv lite och det du utsätter både dig själv och Byggahus för.
Om jag skrollar igenom dina inlägg i olika trådar så är du flitig med att gå in på olika hemsidor och klippa och klistra bilder,statistik och bruksanvisning, exempelvis. Det är ett upphovsrättsbrott. Eller du har frågat om lov innan du sprider material på Byggahus?
Det finns även en citaträtt, dvs. man har rätt att kopiera korta stycken ur en längre text, om man uppger källan. Därav att jag försöker att alltid länka till sidorna jag hämtar citaten på.

När det gäller bruksanvisningar har sådana normalt ingen verkshöjd och därför gäller inte upphovsrätten sådana.

• Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Du undrade om det skulle vara med några värre än SD, så jag var inte säker på vilka du menade.
Läs min text igen, partiet står ju uttryckligen i texten.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Vilket annat land anser att pension inte är inkomst?

[video]
Detta har också med Brexit att göra. Hade han haft en pension från EU hade det sett annorlunda ut.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Detta har också med Brexit att göra. Hade han haft en pension från EU hade det sett annorlunda ut.
Sen är det mycket märkligt hur migrationspolitik fungerar i Sverige. Denne man från England som vill bosätta sig i Sverige på grund av kärleken blir nekad. Men Ahmed från ett ökenland blir beviljad behöver inte ha krav på försörjning.

• Gilla
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Skogochmark Skogochmark skrev:
Sen är det mycket märkligt hur migrationspolitik fungerar i Sverige. Denne man från England som vill bosätta sig i Sverige på grund av kärleken blir nekad. Men Ahmed från ett ökenland blir beviljad behöver inte ha krav på försörjning.
Håller verkligen med. Edit: så fort Ahmed inte är flykting i sitt hemland ska han hem om han inte kan försörja sig.

• Gilla
Skogochmark
  • Laddar…
Håller verkligen med. Edit: så fort Ahmed inte är flykting i sitt hemland ska han hem om han inte kan försörja sig.
Instämmer. Och visst är det märkligt att Ali och Ahmed börjar åka på semester till sitt hemland så fort dom fått uppehållstillstånd.
Permanent uppehållstillstånd ska användas ytterst sparsamt. Det är bättre med tillfälligt.

BirgitS BirgitS skrev:
Det var den detaljen som ledde till de utvisningar som diskuterades tidigare i år. Droppen som fick bägaren att rinna över eller hur man nu vill uttrycka det.

Migrationsverket varnade i sitt remissvar att det just skulle bli så som det blev. Men regeringen struntade i det.

Naturligtvis följer myndigheterna lagarna. Det är väl just hur lagarna infördes och vad de innebär som diskuteras.
Precis det jag menade, att det inte nödvändigtvis är den sista droppen som ska beskyllas för att bägaren rinner över. Den är redan full med droppar som bidragit till resultatet. De regler som i hög grad bidrog till att skapa ”tonårsutvisningarna” infördes 2016 av S och MP, och samma partier styrde när de permanentades 2021.

Det var 2016 som regeringen under Löfven bla ändrade så att permanent uppehållstillstånd blev tillfälligt. De ömmande skälen skärptes också. 2021 med samma statsminister ändras så att minderåriga kan få stanna, men då inte de som fyllt 18.

Tidöregeringen skärper sedan ytterligare och alla utom C, V och mp röstar för detta.

• Gilla
Claes Sörmland och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
P Pin skrev:
Precis det jag menade, att det inte nödvändigtvis är den sista droppen som ska beskyllas för att bägaren rinner över. Den är redan full med droppar som bidragit till resultatet. De regler som i hög grad bidrog till att skapa ”tonårsutvisningarna” infördes 2016 av S och MP, och samma partier styrde när de permanentades 2021.

Det var 2016 som regeringen under Löfven bla ändrade så att permanent uppehållstillstånd blev tillfälligt. De ömmande skälen skärptes också. 2021 med samma statsminister ändras så att minderåriga kan få stanna, men då inte de som fyllt 18.

Tidöregeringen skärper sedan ytterligare och alla utom C, V och mp röstar för detta.
För mig är det skyldiga för just detta Tidöpartierna tillsammans med S. S lite mindre skyldig då de inte var skyldiga till den sista skärpningen, samt att de ville agera långt innan regeringen gjorde det. Regeringen vågade inte agera förrän Åkesson uttalade sig. Så att skylla på S istället för att åtminstone erkänna delansvar är fegt.

SDs talesperson sa ju också att i en SD-regering så hade det förmodligen inte blivit någon ventil. Man kan dra slutsatsen att det blev precis som SD önskade och så fick man skylla på S när folk inte uppskattade det, perfekt.

Jag tycker nog att det är den som lägger på sista bördan, trots varningar, är den skyldige.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.