37 788 läst ·
1 802 svar
38k läst
1,8k svar
Valet 2026
Renoverare
· Stockholm
· 21 445 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 49 129 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 49 129 inlägg
Det var den detaljen som ledde till de utvisningar som diskuterades tidigare i år. Droppen som fick bägaren att rinna över eller hur man nu vill uttrycka det.P Pin skrev:
Migrationsverket varnade i sitt remissvar att det just skulle bli så som det blev. Men regeringen struntade i det.
Naturligtvis följer myndigheterna lagarna. Det är väl just hur lagarna infördes och vad de innebär som diskuteras.
Renoverare
· Stockholm
· 21 445 inlägg
Jag tycker väl inte det blev superlyckat men det är ändå lite kul med dessa britter som gråter ut i media. Jag har bott här i 20 år och allt vad som gråter om.
Jaha, men nu har ju stolpskotten till väljare i ditt hemland röstat ut er ur EU. Det är bara gilla läget och ansöka om visum. Gör man inte det så är det inte så konstigt man blir utkörd.
Jaha, men nu har ju stolpskotten till väljare i ditt hemland röstat ut er ur EU. Det är bara gilla läget och ansöka om visum. Gör man inte det så är det inte så konstigt man blir utkörd.
Dr Dengroth å ja är helt eniga.
Vi är skeptiska.
Vi är skeptiska.
Vilket annat land anser att pension inte är inkomst?AndersMalmgren skrev:
Jag tycker väl inte det blev superlyckat men det är ändå lite kul med dessa britter som gråter ut i media. Jag har bott här i 20 år och allt vad som gråter om.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 49 129 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 49 129 inlägg
Det finns även en citaträtt, dvs. man har rätt att kopiera korta stycken ur en längre text, om man uppger källan. Därav att jag försöker att alltid länka till sidorna jag hämtar citaten på.Skogochmark skrev:
Om du tycker jag begår upphovsrättsbrott ska du nog rannsaka dig själv lite och det du utsätter både dig själv och Byggahus för.
Om jag skrollar igenom dina inlägg i olika trådar så är du flitig med att gå in på olika hemsidor och klippa och klistra bilder,statistik och bruksanvisning, exempelvis. Det är ett upphovsrättsbrott. Eller du har frågat om lov innan du sprider material på Byggahus?
När det gäller bruksanvisningar har sådana normalt ingen verkshöjd och därför gäller inte upphovsrätten sådana.
Renoverare
· Stockholm
· 21 445 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 21 445 inlägg
Sen är det mycket märkligt hur migrationspolitik fungerar i Sverige. Denne man från England som vill bosätta sig i Sverige på grund av kärleken blir nekad. Men Ahmed från ett ökenland blir beviljad behöver inte ha krav på försörjning.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 21 445 inlägg
Håller verkligen med. Edit: så fort Ahmed inte är flykting i sitt hemland ska han hem om han inte kan försörja sig.Skogochmark skrev:
Instämmer. Och visst är det märkligt att Ali och Ahmed börjar åka på semester till sitt hemland så fort dom fått uppehållstillstånd.AndersMalmgren skrev:
Permanent uppehållstillstånd ska användas ytterst sparsamt. Det är bättre med tillfälligt.
Precis det jag menade, att det inte nödvändigtvis är den sista droppen som ska beskyllas för att bägaren rinner över. Den är redan full med droppar som bidragit till resultatet. De regler som i hög grad bidrog till att skapa ”tonårsutvisningarna” infördes 2016 av S och MP, och samma partier styrde när de permanentades 2021.BirgitS skrev:
Det var den detaljen som ledde till de utvisningar som diskuterades tidigare i år. Droppen som fick bägaren att rinna över eller hur man nu vill uttrycka det.
Migrationsverket varnade i sitt remissvar att det just skulle bli så som det blev. Men regeringen struntade i det.
Naturligtvis följer myndigheterna lagarna. Det är väl just hur lagarna infördes och vad de innebär som diskuteras.
Det var 2016 som regeringen under Löfven bla ändrade så att permanent uppehållstillstånd blev tillfälligt. De ömmande skälen skärptes också. 2021 med samma statsminister ändras så att minderåriga kan få stanna, men då inte de som fyllt 18.
Tidöregeringen skärper sedan ytterligare och alla utom C, V och mp röstar för detta.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 605 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 605 inlägg
För mig är det skyldiga för just detta Tidöpartierna tillsammans med S. S lite mindre skyldig då de inte var skyldiga till den sista skärpningen, samt att de ville agera långt innan regeringen gjorde det. Regeringen vågade inte agera förrän Åkesson uttalade sig. Så att skylla på S istället för att åtminstone erkänna delansvar är fegt.P Pin skrev:Precis det jag menade, att det inte nödvändigtvis är den sista droppen som ska beskyllas för att bägaren rinner över. Den är redan full med droppar som bidragit till resultatet. De regler som i hög grad bidrog till att skapa ”tonårsutvisningarna” infördes 2016 av S och MP, och samma partier styrde när de permanentades 2021.
Det var 2016 som regeringen under Löfven bla ändrade så att permanent uppehållstillstånd blev tillfälligt. De ömmande skälen skärptes också. 2021 med samma statsminister ändras så att minderåriga kan få stanna, men då inte de som fyllt 18.
Tidöregeringen skärper sedan ytterligare och alla utom C, V och mp röstar för detta.
SDs talesperson sa ju också att i en SD-regering så hade det förmodligen inte blivit någon ventil. Man kan dra slutsatsen att det blev precis som SD önskade och så fick man skylla på S när folk inte uppskattade det, perfekt.
Jag tycker nog att det är den som lägger på sista bördan, trots varningar, är den skyldige.