56 111 läst ·
19 svar
56k läst
19 svar
Väldigt mycket spindelnät på fasaden, vad göra?
KBT
jag fattar, självklart ska man utgå från sina egna utmaningar, reflekterade mest över lättsinnet i diskussionen om besprutningar. även godkända gifter är ju gifter och vårt behov av insekter och smådjur är ju kritiskt för vår överlevnad.
jag fattar, självklart ska man utgå från sina egna utmaningar, reflekterade mest över lättsinnet i diskussionen om besprutningar. även godkända gifter är ju gifter och vårt behov av insekter och smådjur är ju kritiskt för vår överlevnad.
J Janne82 skrev:Lätt att säga om man inte har spindelfobi. Att spraya runt grunden och i taknock på med godkända bekämpningsmedel tycker jag man kan få ha rätt till. Jag är inte ute efter att döda alla smådjur, bara att kunna slappna av och njuta av mitt eget hus. Dessutom så dör bara många spindlar första gången, tar man dit spindelsaneringsfirman en gång om året efter det så håller dom sig borta. Låta dom vara är inget alternativ då huset ser för jäkligt ut. Förra sommaren fick man sopa varje dag för att hålla det någorlunda, men då var det extremt.
@Aram123 Googla på spindelsanering så hittar du nog en firma nära dig
Om det inte är för mycket pengar man lider av så behöver man inte anlita någon för att fixa det här.
En gång per år när jag börjar störa mig på alla spindelnät, så går jag ut när det är mörkt.
En ficklampa och en liten dusch med myrr på alla spindlar man ser är allt som behövs.
Lämnar inga fläckar på fasaden som jag har sett.
https://www.hornbach.se/shop/Myrmed...0U7i1fdkUuAYkhCXyJrO4BoIP9Q6JirBoC2LMQAvD_BwE
En gång per år när jag börjar störa mig på alla spindelnät, så går jag ut när det är mörkt.
En ficklampa och en liten dusch med myrr på alla spindlar man ser är allt som behövs.
Lämnar inga fläckar på fasaden som jag har sett.
https://www.hornbach.se/shop/Myrmed...0U7i1fdkUuAYkhCXyJrO4BoIP9Q6JirBoC2LMQAvD_BwE
HejJ Janne82 skrev:Det funkade superbra. Förra året var ett spindelår tydligen och det var extra mycket. Men efter att dom sprayade så såg jag knappt en enda spindel. Beställde sprayning i år igen och är supernöjd. Enda är att det blir lite vita fläckar på fasaden som försvinner av sig självt efter ett par veckor och att man får putsa fönstrena efteråt![]()
Vart ringde du för att bli av med spindel problemen?
Dan
Blir det mer eller mindre spindlar av detta?Grylf skrev:
Morsfarsan anlitade en firma för att blästra/avlägsna bort befintlig färg. I avsikt att måla med slamfärg.
Men resultatet var inte gott nog för slamfärg så de fick nöja sig med matt olje/akryl minns inte exakt. Men det var väldigt likt slamfärg om inte annat.
Kontentan är att det förmodligen inte går att ta bort färgen för att sedan måla slamfärg. Vad som kvarstår är att byta panelen mot en omålad och sedan måla den.
Vi har använt oss av denna firma: https://www.spindelsanering.com/ med mycket bra resultat. Finns även andra om du googlar på spindelsanering.D Dan58 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden